اردبیل- ایرنا- معاون امور عمرانی استانداری اردبیل اعلام کرد: استان اردبیل در زمینه فضای آموزشی مشکل و کمبود جدی دارد به طوری که سرانه فضای آموزشی این استان ۲.۳ متر مربع کمتر از متوسط سرانه کشوری است.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل متوسط سرانه فضاهای آموزشی استان اردبیل را ۴.۲ متر مربع میانگین آن در سطح کشور را ۶.۵ متر مربع اعلام کرد و گفت: برای جبران این کمبود و عقب ماندگی باید ۵۰۰ واحد مدرسه معادل ۱۵۰۰ کلاس درس احداث شود.

وی رسیدن به میانگین کشوری فضای مطلوب آموزشی را دغدغه مدیران آموزش و پرورش استان عنوان کرد و افزود: برای ارائه خدمات مطلوب آموزشی به دانش آموزان افزایش کیفی سطح آموزش، تامین این نیازمندی فضای آموزشی ضروری است.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل اضافه کرد: علاوه بر کمبود فضای آموزشی، بسیاری از فضاهای آموزشی استان نیاز به بهسازی و نوسازی دارد.

وی بیان کرد: زیبنده نیست که دانش‌آموزان استان اردبیل در کانکس درس بخوانند و به همین علت لازم است که جهاد حذف و برچیده شدن مدارس کانکسی در استان با استفاده از ظرفیت دولت و خیرین مدرسه‌ساز راه بیفتد.

میرجعفریان همچنین بر تامین زیرساخت‌های گرمایشی و ارتباطی همه مدارس استان اردبیل تاکید کرده و خواستار احداث فضاهای ورزشی و نمازخانه در مدارس استان شد.

وی افزود: استان اردبیل در سرانه فضاهای ورزشی نیز بسیار عقب مانده به طوری که سرانه فضای ورزشی در این استان ۱۶ صدم متر مربع برآورد شده در حالی که میانگین کشوری آن نیم متر مربع است.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با تاکید بر لزوم احداث فضاهای آموزشی در مناطق مورد نیاز و تشکیل کمیته‌ای برای ساماندهی و بررسی نیازهای استان اردبیل در مورد فضاهای آموزشی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های مرتبط باید برای تحقق این امر با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل همکاری کنند.

وی پراکنش فضاهای آموزشی در استان اردبیل را یکی از معضلات زیرساخت‌های آموزشی در این استان برشمرد و اظهار کرد: استان اردبیل در مناطقی با تراکم فضاهای آموزشی مواجه است و در مناطقی دیگر نیاز شدید به فضاهای آموزشی وجود دارد.

مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این آیین بر لزوم فراهم شدن بستر فیزیکی تربیت نسل جوان از طریق احداث مدارس و فضاهای آموزشی مناسب تاکید کرد و گفت: استان اردبیل در این زمینه با کاستی‌ها و کمبود جدی رو به روست.

حسن محمدی‌ادیب، طراحی و اجرای مجتمع آموزشی بزرگ، فعال کردن ظرفیت استان برای مدرسه‌سازی از طریق خیرین مدرسه ساز، استفاده حداکثری از ظرفیت نهادهای عمومی و خصوصی، شناسایی نیازمندی‌های حوزه مدرسه‌سازی و شفاف سازی هزینه ها را از اولویت‌های برنامه کاری خود در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اعلام کرد.

وی حذف مدارس کانکسی را از جمله مهمترین اهداف مدیریتی خود در سال پیش رو ذکر کرد و ادامه داد: با همکاری همه جانبه، در آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه سال آینده، مدارس کانکسی در استان اردبیل برچیده خواهد شد.

مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل ساماندهی پروژه‌های در دست اجرا را نیز از جمله رئوس برنامه کاری خود در این اداره کل اعلام کرد و گفت: بر این اساس، تا آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه سال آینده، ۳۰ واحد مدرسه تکمیل شده و تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

وی پیگیری پروژه‌های سفر ریاست جمهوری، کیفیت بخشی به مدرسه سازی و استفاده از ظرفیت خبرنگاران و رسانه برای جلب مشارکت خیرین را از جمله اهداف کاری خود در دوره مدیریتی خود ذکر کرد و افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران هم، خیر مدرسه‌سازمحسوب می شوند چرا که آنها فضا و بستر لازم برای مشارکت خیرین مدرسه‌ساز را در میان مردم و افکار عمومی فراهم می‌کنند.

به گزارش ایرنا، در این ایین ضمن قدردانی از خدمات دولت لطفی مدیرکل قبلی، حسن محمدی‌ادیب به عنوان مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل معرفی شد.