سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: نوروز فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌های گردشگری استان است و باید به شکل مطلوب و با برنامه‌ریزی مناسب از این فرصت بهترین بهره را برد.

به‌ گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر شنبه در آیین افتتاح دبیرخانه متمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان اظهار داشت: استان کردستان به دلیل تنوع جغرافیایی و قدمت تاریخی دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه گردشگری است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی افزود: ظرفیت‌های موجود در کردستان می‌تواند علاوه بر درآمدزایی، هویت فرهنگی استان را هم تثبیت ‌کند.

استاندار کردستان بر ارائه خدمات مطلوب در ایام نوروز تأکید کرد و ادامه داد: ارائه خدمات مناسب به گردشگران و معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان می‌تواند به جذب گردشگر کمک کرده و بر میزان رضایت مسافران اضافه کند.

زارعی کوشا اضافه کرد: رویداد ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان برای مردم کردستان بسیار مسرت بخش و شادی آفرین بود که ظرفیتی ویژه برای توسعه استان است.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری باید در اولویت ارتقاء شاخص‌های استان باشد، عنوان کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری راهبردی مهم برای جلب رضایت مسافران و گردشگران، افزایش مدت ماندگاری آنها و خلق ثروت در استان است.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد با افتتاح دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان بیش از پیش زمینه‌ لازم برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی مهیا شود.

کردستان به مقصد گردشگری تبدیل شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان نیز گفت: استان کردستان باید از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود، چون این استان از نظر جاذبه‌های طبیعی و تعدد آثار تاریخی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

شهرام ملکی افزود: باید ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های مختلف استان در ایام نوروز به بهترین نحو معرفی شوند تا به تدریج از یک استان معبر به یک مقصد گردشگری تبدیل شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری میان نهادهای مربوطه، اوقات خوش و خاطره‌انگیزی را برای شهروندان، مهمانان و گردشگران نوروزی در سال جدید رقم زد.

فعالیت کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر در کردستان

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان هم در این جلسه گفت: این دبیرخانه متشکل از ۱۰ کمیته زیرمجموعه خدمات سفر بوده که از حدود ۲ ماه گذشته اقدامات خود را به ‌صورت غیر رسمی برای نوروز ۱۴۰۱ آغاز کرده است.

یعقوب گویلیان افزود: جلسات هماهنگی این کمیته‌ها و زیرمجموعه آن برگزار شده و آمادگی کامل برای میزبانی از گردشگران و مسافران در استان وجود دارد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های مختلف عضو این ستاد تا پایان تعطیلات نوروزی به ریاست استاندار کردستان و به دبیری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند داشت.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.