تبریز - ایرنا - قائم مقام ستاد تسهیلات سفر سازمان منطقه آزاد ارس گفت: پس از لغو ۲ ساله سفرهای نوروزی به علت ویروس کرونا در کشور، تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در این منطقه فراهم شده است.

یوسف داداش زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه  امسال با توجه به واکسیناسیون گسترده و کمتر شدن آمار همه گیری ویروس کرونا، و قرارگیری شهرستان جلفا در وضعیت زرد کرونایی، زمینه و بستر لازم برای شادمانی و نشاط مردم و برگزاری برنامه ها و جشنواره های مختلف در منطقه فراهم است، تاکید کرد: مسافران و ارسوندان پروتکل‌های بهداشتی را به نحوی رعایت و اجرا کنند که سلامت مردم به خطر نیفتد و بتوانیم در سال جدید میزبان خوبی برای میهمانان ارس باشیم.

وی با تشریح بخشی از برنامه‌های نوروزی این منطقه گفت: اجرای برنامه موسیقی عاشقی و آیین های نوروزی به صورت سیار و همچنین برگزاری نمایشگاه "صنایع دستی" با حضور هنرمندان و نمایش صنایع دستی و سوغاتی های منطقه و جشنواره عشایری در سایت قایقرانی بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز می باشد.

وی برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی، پینت بال ارس، پارکور و اجرای حرکات نمایشی اسکیت و همچنین تور ارس گردی رایگان در ایام نوروز را بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده برای ایام نوروز عنوان کرد و افزود: جشنواره ورزشی و تفریحی کودکان از جمله رالی ماشین های شارژی، ماهیگیری در استخر پارک کوهستان، دارت، طناب کشی و اجرای نمایش سیار عروسکی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای ایجاد اوقات شاد و مفرح کودکان در ایام نوروز می باشد.

قائم مقام ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس با اشاره به آماده سازی نمازخانه های سطح شهر و پارکها و برگزاری نماز جماعت در ایام عید، گفت: برگزاری مسابقات عکس سفر به ارس و قرآن بخوان، جایزه بگیر، برگزاری برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی و همچنین مسابقات فوتسال و فوتبال در محدوده خداآفرین بخشی از مسابقات طراحی شده برای ایام نوروز می باشد.

 داداش زاده خاطرنشان کرد:  از هفتم تا دهم فروردین ماه نیز ارس میزبان هنرمندان و بازیگران عرصه تئاتر خواهد بود تا هفتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس در این ایام برای ارسوندان و گردشگران به این منطقه به اجرا درآید.

منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در فاصله ۱۳۵ کیلومتری غرب تبریز واقع است.