اردبیل - ایرنا -بارش برف در آخرین روز از آخرین ماه زمستان ۱۴۰۰ موجب لغزندگی سطح محورهای ارتباطی خلخال شده و رانندگان عبوری از جاده های این شهرستان را وادار به بستن زنجیر به روی چرخ خودروها کرد .

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال گفت: بارش برف همراه با کولاک و محدودیت دید ناشی از مه غلیط موجب کندی تردد خودروها در جاده‌های کوهستانی این شهرستان شده و تردد در همه محورهای ارتباطی منطقه تنها با کمک زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

معروف خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: بارش برف که از دو روز گذشته در سطح محورهای ارتباطی این شهرستان آغاز شده در طول شب گذشته و پیش از ظهر امروز شدت گرفته و برف و یخ بندان موجب کندی در تردد خودروها در سطح همه محورهای ارتباطی این شهرستان شده است .

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت:ارتفاع برف که از شب گذشته در جاده‌های کوهستانی این شهرستان آغاز شده است ، هم‌اکنون به بیش از ۲۰ سانتیمتر در گردنه الماس واقع در جاده خلخال - اسالم رسیده است.

وی افزود: ارتفاع  برف در محور ارتباطی خلخال به فیروزآباد و سه راهی اردبیل به سرچم قابل توجه است.

خسروی با بیان اینکه با وجود ادامه بارندگی برف و یخ بندان سطح جاده های خلخال تردد با زنجیر چرخ در سطح همه محورهای بین شهری وروستایی خلخال هم اکنون در جریان است، افزود:  هم‌اکنون راهداران برای بازنگهداری همه مسیرهای برفگیر منطقه تلاش می‌کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خلخال ادامه داد: غیر از راه‌های ارتباطی خلخال - پونل - ماسوله و ماسال سایر محورهای ارتباطی بین‌ شهری و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها در تمام محورهای ارتباطی فقط با کمک زنجیر چرخ امکان‌ پذیر است.

وی از امدادرسانی به خودروهای فاقد زنجیر چرخ و یا دچار نقص فنی شده در جاده خلخال به اسالم در شب گذشته و صبح امروز خبر داد و گفت: خودروهای زمین‌گیر شده در میان راه با کمک راهداران به مقصدهای خود هدایت شدند.

خسروی ادامه داد: بارش برف در طول هفته جاری بصورت پراکنده ادامه خواهد داشت و انتظار از همه گردشگران ،مسافرین و میهمانان نوروزی خلخال بهمراه داشتن زنجیر چرخ و سایر لوازم گرما زای زمستانی در هنگام حرکت به سمت راه های برف گیر این شهرستان است. 

منبع: فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی