بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی از امشب استان را تحت تاثیر قرار می دهد که سبب بارش باران و وزش باد شدید در مناطق مختلف می شود.

مهدی کمالی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی در یکشنبه شب تا دوشنبه صبح در استان سبب بارش پراکنده باران بویژه در نواحی شمال غرب استان یعنی در شهرستان های مانه و سملقان، رازوجرگلان و بخش هایی از بجنورد می شود.

وی گفت: فعالیت این سامانه در روز سه شنبه شب تا چهارشنبه تشدید می شود که همراه با وزش باد، گاهی باد لحظه ای شدید و بارش باران می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: در  نواحی شمالی و سردسیر بارش باران و برف پیش بینی شده و در ارتفاعات بارش برف و احتمال کولاک و مه وجود دارد.

وی افزود: فعالیت این سامانه در بیشتر نقاط استان بویژه نیمه شمالی استان، شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، بجنورد، شیروان و شمال جاجرم، اسفراین فاروج خواهد بود.

کمالی با بیان اینکه سامانه بارشی تا بعداز ظهر چهارشنبه در استان فعال است اظهار داشت: با توجه به بارندگی، لغزندگی جاده ها دور از انتظار نیست و پدیده مه هم در جاده ها سبب کاهش دید افقی برای رانندگان می شود.

وی افزود: مردم استان در مناطق مختلف کاهش ۶ تا هشت  درجه سانتیگرادی دمای هوا در گرمترین ساعات روز در دوشنبه تا چهارشنبه و همچنین دمای زیر صفر درجه در روز چهارشنبه و پنج شنبه را تجربه می کنند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از کوهنوردان انتظار می رود از صعود به ارتفاعات در شرایط نامساعد جوی اجتناب کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است میانگین بارندگی در این استان ۲۴۰ میلیمتر است.