اصفهان-ایرنا-مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: ایستگاه‌های امنیت و سلامت نوروزی این استان از فعالیت مقطعی خارج و دائمی  می‌شوند.

مجید جوهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۹ ایستگاه ایمنی و سلامت و کمپ نوروزی روستایی و عشایری در استان اصفهان ایجاد شده که فعالیت آنان مقطعی و مختص ایام نوروز است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته فعالیت آن ها دائمی خواهد شد.

وی احداث بنا و ایجاد سازه های مستحکم و دائمی را مهمترین ضرورت برای فعالیت همیشگی این ایستگاه‌ها بیان کرد و اظهارداشت: برنامه ریزی برای این اقدامات در حال انجام و پس از تایید فنی مکان، توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه عملیات اجرایی آغاز و به سرانجام خواهد رسید.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده ای مهمترین علل در راه اندازی ایستگاه های نوروزی در جاده ها بوده است، تصریح کرد: پس از ایجاد ایستگاه های ایمنی و سلامت و دستاوردهای آن در کاهش حوادث، موضوع عرضه کالاهای روستایی و معرفی ظرفیت های گردشگری هر منطقه نیز مطرح شد که کارکردهای این مراکز افزایش یافت.

وی اضافه کرد: ایستگاه های ایمنی و سلامت در جاده های پر حادثه سراسر استان ایجاد شده تا با توقف خودروها و رفع خستگی مانع از بروز تصادف بشود.

جوهری  ادامه داد: این مراکز نوروزی در حال حاضر علاوه بر اینکه مکانی برای استراحت رانندگان هستند فرصتی هم برای ایجاد نشاط اجتماعی مردم شهرستان ها و همچنین استراحت و بازدید مسافران شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان خاطرنشان ساخت: تداوم فعالیت آن‌ها در طول سال با توجه به حجم بالای تردد در جاده‌های این استان، امکان کاهش تصادفات و افزایش بازدید و دریافت خدمات را فراهم می‌سازد.

به گزارش ایرنا، ایستگاه‌هایی در جاده های پرتردد و ورودی شهرهای استان اصفهان توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راهنمایی و رانندگی و همکاری فرمانداری و دهیاری ها، هلال احمر و اورژانس راه اندازی می شود.