تهران-ایرنا- یک مقام امنیتی در بورکینافاسو یکشنبه شب گفت که ۱۲ سرباز در حمله گروه‌های تروریستی در شرق این کشور کشته شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "فرانسه"، این مقام امنیتی که خواست نامش محفوظ بماند، در این باره گفت که عناصر مسلح روز یکشنبه به یک یگان نظامی در اطراف ناتیابوانی حمله کردند.

این مقام امنیتی افزود که نتیجه اولیه این حمله مسلحانه حکایت از آن دارد که ۱۲ سرباز در این حمله کشته شدند.

این دومین حمله در یک هفته گذشته است، ۲۳ اسفندماه نیز  ۱۲ نفر از نظامیان بورکینافاسو در منطقه "تابارکو" در شمال این کشور بر اثر گرفتار شدن در کمین گروههای مسلح کشته شدند.

در پی خشونت گروه های تروریستی در بورکینافاسو طی حدود هفت سال گذشته بیش از دو هزار نفر کشته شده و ۱.۵ میلیون نفر نیز مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

بر اساس آمارها حدود ۶۰.۵ درصد جمعیت حدود ۲۱ میلیونی بورکینافاسو را مسلمانان تشکیل می دهند و زبان رسمی آن نیز در گذر از استعمار به استقلال به فرانسه تغییر کرده و باقی مانده است.

این کشور با وجود فقر گسترده، عضو سازمان های مهمی همچون اتحادیه آفریقا (AU)، جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (ECOWAS)، سازمان هماهنگ سازی حقوق تجارت در آفریقا (OHADA) و سازمان همکاری اسلامی است.

بورکینافاسو هر چند با شاخص توسعه انسانی ۰.۴۰۲ در سال ۲۰۱۵ یکی از ۱۰ کشور کمتر توسعه یافته جهان ارزیابی می شود، اما به دلیل جایگاه آن در تولید محصولات کشاورزی همچون پنبه که پس از مصر دومین کشور تولید کننده آفریقا رتبه بندی شده و منابع و معادن غنی همچون مس، آهن، روی و بیش از همه طلا دارد، می تواند برای هر کشوری مهم ارزیابی شود.