تهران- ایرنا- رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: سلامتی دانشجویان، کارمندان و اساتید برای ما بسیار مهم است بنابراین اگر شرایط اجازه دهد سعی ما این است که همه کلاس‌ها بعد از تعطیلات نوروزی حضوری برگزار شوند.

سعدالله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا درباره برگزاری کلاس‌های این دانشگاه به صورت حضوری در سال ۱۴۰۱ گفت: در سال جدید کلاس‌های دوره دکترا به صورت حضوری خواهد بود. همچنین دوره کارشناسی ارشد دانشجویانی که پروپزال آنها تصویب شده است، به صورت حضوری برگزار می شود. بقیه کلاس های دانشجویان کارشناسی ارشد به غیر از ورودی های ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کلاس های دانشجویان کارشناسی ورودی های ۹۸ و ماقبل آن نیز به صورت حضوری برگزار می شود، افزود: این برنامه ای است که در عمل به طور جدی در سال جدید پیگیری خواهیم کرد.

رییس دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: اگر شرایط کرونایی اجازه دهد و به گونه ای باشد که مشکلی برای سلامتی دانشجویان به وجود نیاورد، سعی ما بر این است که شرایط حضور همه دانشجویان را در دانشگاه فراهم کنیم.

نصیری ادامه داد: نمی خواهیم حرفی بزنیم که در عمل دچار مشکل شویم؛ سابقه داشته است که بعضی از دانشگاه‌ها مطالبی را بیان کردند که در عمل نتوانستند آنها را اجرا کنند؛ بنابراین ما نمی خواهیم حرفی بزنیم که در مرحله اجرا دچار مشکل شویم.

وی یادآور شد: دانشجویانی که به دانشگاه می آیند، نیاز به امکانات رفاهی، خوابگاه و تغذیه دارند و در عین حال در این شرایط کرونا سلامتی دانشجویان، کارمندان و اساتید برای ما بسیار مهم است؛ بنابراین اگر شرایط اجازه دهد، سعی ما این است که همه کلاس‌ها حضوری شوند.

به گزارش ایرنا، معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه ۲۷ دی ماه در بخشنامه‌ای به همه دانشگاه‌ها جزییات حضوری شدن نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با عنایت به مصوبه نشست ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان در تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۰ در خصوص حضوری شدن آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و نیز حاصل مذاکرات به‌عمل‌ آمده در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور وزیر علوم در روز ۲۳ دی ۱۴۰۰ مستدعی است هماهنگی لازم برای اقدامات مرتبط با در نظر گرفتن همه شرایط و الزامات اختصاصی آن دانشگاه، موسسه آموزش عالی در اجرای مصوبه انجام شود.

بر اساس این بخشنامه، همه کلاس‌های آموزشی دانشجویان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تمامی مقاطع تحصیلی نیم سال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به‌ صورت حضوری برگزار می شود.

طبق اعلام دانشگاه ها از ورود دانشجویانی که واکسن تزریق نکرده‌اند به خصوص به خوابگاه‌ها جلوگیری می‌شود بنابراین دانشجویانی می‌توانند وارد دانشگاه شوند که حداقل یک مرحله واکسن زده باشند.

بر این اساس، کلاس‌های درس دانشگاه‌های تهران و خواجه نصیرالدین طوسی بعد از تعطیلات نوروز از ۱۴ فروردین ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

کلاس‌های دانشگاه صنعتی شریف نیز طبق اعلام رسول جلیلی رییس این دانشگاه بر اساس شرایط کرونایی و مصوبات ابلاغی از روز شنبه ۲۰ فروردین حضوری برگزار می‌شود.

همچنین محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی کامل این دانشگاه برای حضوری شدن کلاس‌های درس از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ خبر داده است.