سنندج- ایرنا- معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث فرهنگی گفت: کردستان با داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی و ظرفیت‌های مناسب، یکی از مقصدهای مهم گردشگری در غرب کشور است.

به گزارش ایرنا، جواد واحدی روز دوشنبه در سفر به کردستان اظهار داشت: کردستان همواره یکی از استان‌های مورد توجه و تاکید آقای ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده و بر همین اساس این وزارتخانه در تلاش است تا سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی را در این استان بیشتر توسعه دهد.

وی افزود: کردستان فرهنگ بسیار غنی دارد که باید بیش از پیش این فرهنگ و ویژگی‌های خاص این استان به کشور و جهان معرفی شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: آماده همکاری با تمامی بخش‌های خصوصی و دولتی برای توسعه همه جانبه در این استان هستیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، به‌منظور رصد اقدامات و فعالیت‌های متمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان امروز وارد استان شد و در بدو ورود مورد استقبال مسوولان استانی قرار گرفت.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.