به گزارش دوشنبه شب ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی در آیین استقبال از مسافران نوروزی در عوارضی قم - تهران اظهار داشت: مجموعه استان آماده پذیرایی و میزبانی از مسافران و زائران استان است.
وی با اشاره به برنامهریزیهای صورت گرفته برای استفاده کامل از ظرفیتهای اسکان استان افزود: شب تحویل سال، اغلب مسافران ورودی به قم، در فضاهای مسقف اسکان داده شدند.
مقیمی ظرفیت مساجد، نمازخانههای مدارس، مساجد و حسینیه ها در اسکان مسافران را مورد توجه قرار داد و گفت: در راستای بسیج امکانات و آماده سازی بسترهای میزبانی شایسته از مسافران، از ایام نیمه شعبان تا پایان تعطیلات نوروزی، تمهیدهای لازم اتخاذ و هماهنگی های خوبی بین نهادهای متولی صورت گرفته است.
وی با قدردانی از همکاری و پشتیبانیهای خوب دستگاه ها با مجموعه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان تصریح کرد: راه اندازی سامانه خوش آمد گویی و اطلاع رسانی زائران در قالب پرتال جامع زیارت و گردشگری استان و ارسال پیامکها از ۳۰ کیلومتری برای مسافران و توافق با مدیران دو نرم افزار مسیریابی برای سهولت دسترسی به اماکن اقامتی و ستادهای اسکان استان به مسافران نوروزی از جمله موارد محوری در برنامه های امسال است.
معاون استاندار قم به همراه تعدادی از مسئولان با حضور در عوارضی آزادراه قم ـ تهران و اهدای شاخه گل و بستههای فرهنگی از مسافران و زایران ورودی به قم استقبال کردند.
رئیس کمیته اطلاعرسانی و راهنمایی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان نیز با اشاره به برنامههای این کمیته در ایام نوروز گفت: از طریق سامانه پیامکی به مسافران و زائران ورودی به قم در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر، پیامک خوش آمدگویی و لینک پورتال اطلاع رسانی زیارت و گردشگری ارسال می شود.
علی فردوسی تصریح کرد: رویکرد ستاد تسهیلات، اطلاع رسانی به موقع و جامع خدمات زیارتی و گردشگری استان به مسافران و زائران است.
رئیس کمیته اطلاعرسانی قم، خدمات ارائه شده به مسافران در ایام نیمه شعبان و نوروز را مورد توجه قرار داد و گفت: راهاندازی پرتال جامع زیارت و گردشگری استان به. آدرس www.qomzaer.ir یکی از خدمات مهم در این زمینه است که با همکاری دستگاههای اجرایی استان کلیه خدمات به مسافران در استان معرفی و اطلاعرسانی میشود.
وی با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با مخابرات استان در زمینه ارسال پیامک در ایام نوروز افزود: ارسال خوشامدگویی و اطلاعرسانی به مسافران در محدوده ۳۰ کیلومتری قم از ابتدای سال جدید اجرایی شده، و هفت هزار و ۳۶۴ ارسال موفق پیام کوتاه به مسافران انجام، که هفت هزار و ۲۶۷ مورد آن توسط مسافران دریافت شده است.
فردوسی همچنین با بیان تبلیغات محیطی در سطح شهر با موضع خدمات و راههای ارتباطی با مراکز خدمات رسان ادامه داد: چاپ بروشور و نقشه، بنرهای اطلاعرسانی و استقرار واحد های راهنمای زائر از جمله این اقدامها است.