قشم - ایرنا - فرمانده سپاه قشم گفت: از سوی معاونت اجتماعی این ناحیه ۶۰ بسیجی شامل ۳۵ خواهر و ۲۵ برادر برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گشت نامحسوس و تذکر لسانی ساماندهی شدند.

سرهنگ پاسدار حجت امیری کیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نیروها در سواحل و جزیره هنگام در حال فعالیت هستند که تذکر لسانی را با اهداء بسته فرهنگی همراه کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین پنج غرفه شامل خدمت‌رسانی، ترویج فرهنگ عمومی، خیمه تبیین، مشاوره ودین و زندگی  و نشاط و سرگرمی کودکان در پارک زیتون شهر قشم در حال فعالیت هستند.

فرمانده سپاه قشم تصریح کرد: تا کنون بیش از ۳۰۰ تذکر لسانی، کشف و توقیف ۱۰ لیتر مشروبات الکلی، ارشاد هفت جوان در پارک زیتون به ثبت رسیده است.

وی افزود: پخش فیلم‌های انقلابی، مسابقات فوتبال به صورت زنده از تلوزیون و سایر برنامه‌های صدا و سیما نیز در شب‌های عید انجام می‌شود.

امیری کیا ادامه داد: مساله حفظ و رعایت شئونات اسلامی و فرهنگ عمومی از دغدغه‌های ماست که کوشش جهادی بسیجیان در نقاط مختلف ساحل جزیره‌های قشم و هنگام در این راستاست.

وی خاطرنشان کرد: البته این مساله نباید فقط به مسوولان محدود شود و تمام مردم جزیره قشم به عنوان میزبانان گردشگران و مسافران، نسبت به حفظ هنجارها و سنت‌های بومی و محلی حساسیت داشته باشند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر با روی گشاده و حفظ احترام گردشگران به عنوان میهمانان باید به عنوان مسوولیت اسلامی - اجتماعی تمام ساکنان جزیره قشم مورد توجه قرار گیرد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.