فرماندار آمل نیز با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور تسهیل تردد در ایام نوروز و کاهش بار ترافیکی در مبادی خروجی شهر پل روگذر هزار سنگر به صورت موقت زیر بار ترافیکی رفت.
سید عباس حسینی افزود: پل غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل نقش مهمی در کاهش ترافیک میدان هزارسنگر آمل در تقاطع خروجی های شهرستان آمل به شهرهای بابل و محمودآباد خواهد داشت و در حال حاضر با توجه به حجم بالای مسافر به مازندران پیش از افتتاح رسمی، زیر بار ترافیک رفت.
وی آرامش و آسایش مردم را مهم ترین هدف پروژه های عمرانی دانست و گفت: بازگشایی این پل برای راحتی هر چه بیشتر مردم بومی و همچنین مسافران است.
تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل علاوه بر اینکه راه ارتباطی پرجمعیت ترین شهرستان های استان مازندران است، بلکه بر سر اصلی ترین مسیر مواصلاتی و ترانزیتی جغرافیای مرکزی استان محسوب می شود که حتی در ایام عادی و غیر تعطیل نیز میزبان تردد ده ها هزار خودرو از جمله خودروهای سنگین است.
از سوی دیگر قرار گیری چندین شهرک صنعتی در شهر آمل و محمودآباد و حمل و نقل محصولات تولیدی و صنعتی کمربندی هراز و میدان هزار سنگر را به مسیر پرتردد بدل کرده است.
با این وجود در ایام تعطیل این محور به دلیل ورود حجم وسیعی از مسافران به خصوص از پایتخت کشور با ترافیک سنگین خودرویی روبه رو می باشد که احداث پل روگذر در جهت کاهش بار ترافیکی بوده است.
کار ساخت تقاطع غیر هم سطح میدان هزارسنگر آمل در اسفند ماه سال ۹۶ آغاز شد که طبق گفته مسئولان شرکت ساخت و توسعه راههای منطقه شمال کشور، قرار بود در کمتر از سه سال به بهره برداری برسد.
فرماندار شهرستان آمل همچنین با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ درصد مسافران نوروزی از محور هراز وارد استان مازندران شدند، بیان کرد: در محور هراز نیز حدود یک کیلومتر از محور هراز در محدوده چلاو و کارگاه سد هراز نیز در آستانه سال نو تعریض و آسفالت شد تا بار ترافیکی این محدوده کاهش یابد.
حسینی به تعریض محور آمل به چمستان نیز اشاره کرد و گفت: برای حذف ترافیک در محور آمل- چمستان نیز در حال حاضر حدود ۶۵۰ متر از این مسیر که در ایام شلوغ بسیار پر ترافیک بوده و گاهی ساعت ها این ترافیک ادامه داشت تعریض شد.
فرماندار آمل همچنین در خصوص اجرای قطعه باقی مانده گره کور تعریض در جاده آمل به چمستان گفت: با تلاش دستگاههای اجرایی شهرستان و حمایت شرکت کاله، شهرداری آمل و دهیاریهای روستاهای مسیر این جاده، در یک کار جمعی حدود دو هفتهای گره کور قطعه باقی مانده در مسیر تعریض و چهار خطه شدن جاده آمل به چمستان بعد از حدود ۱۵ ساله حذف و ایمن سازی شد.
حسینی با بیان اینکه گره کور باقی مانده در محور آمل چمستان بعد از ۱۵ سال حذف و ایمن سازی شد ادامه داد: در اجرای این طرح، انباشت دو دهنه رودخانه که در طول مسیر وجود داشت به طور کامل تخلیه شد و با قرار گیری پلهای پیش ساخته وبتن ریزی، مسیر این جاده به طور کامل چهار خطه و باز شد.
وی ابراز امیدواری کرد اجرای طرح های ساماندهی ترافیکی در محور هراز و محور چمستان در کنار زیر بار ترافیک رفتن این پل، در کاهش ترافیک منطقه نقش به سزایی داشته باشد.