همدان - ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح بیمارستان اکباتان و مرکز جامع سرطان تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی علوم پزشکی همدان، دکتر بهروز رحیمی در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به روند ساخت بیمارستان اکباتان، این طرح را یکی از پروژه‌های بزرگ و اصلی وزارت متبوع خواند و اظهار داشت: این طرح یکی از زیرساخت‌های مهم درمان در استان همدان است.

وی اضافه کرد: تجهیز بیمارستان ۲۷۰ تخت خوابی اکباتان از هفته نخست سال جاری در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته که امید می رود در زمانبندی تعیین شده به بهره برداری برسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره طرح مرکز جامع سرطان همدان نیز گفت: برخی تجهیزات از جمله ام آر آی، سی تی اسکن به فراخور پس از اتمام روند کار پروژه نصب می شود.

 رحیمی افزود: نقش مردم و خیران در پیشبرد مرکز جامع سرطان برجسته و اثرگذار است.

وی افزود: طرح مرکز جامع سرطان دارای مختصات گسترده ای در ابعاد کمّی، کیفی و فنی است که قابل قیاس با بسیاری از پروژه های مشابه نیست و این پروژه در سطح منطقه بی نظیر است.

دکتر رحیمی با بیان اینکه با حمایت مجلس شورای اسلامی اعتبارات خوبی برای پروژه های حوزه سلامت در استان همدان منظور شده پیش‌بینی کرد بخش زیادی از  این پروژه مشتمل بر ۲۱۷ تختخواب در زیربنایی به متراژ ۲۴ هزار متر مربع امسال به افتتاح برسد و فاز پایانی پروژه نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ بهره برداری شود.