مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: امسال حجم سفرهای نوروزی و پذیرش مسافر نسبت به سال گذشته در این شهرستان بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

امیر قادری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از استقرار اماکن خدمات رسان و اجرایی سفرهای نوروزی افزود: طی روزهای اول فروردین ماه جاری با توجه به کاهش محدودیت های ترافیکی مرتبط با ستاد مقابله با کرونا شاهد افزایش قابل توجه گردشگران به مهاباد هستیم.

وی با بیان اینکه این شهرستان یکی از شهرهای گردشگر پذیر منطقه است، تاکید کرد: تمام ادارات خدمات رسان از جمله هلال احمر، میراث فرهنگی، بهداشت و درمان، راهداری و پلیس راهور به صورت شبانه روزی در راستای راهنمایی و کمک به مسافران آماده باش هستند.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان اظهار کرد: کنترل و نظارت بر نحوه تردد خودروها به صورت جدی توسط پلیس انجام شده و کمیسیون ایمنی با موضوع حوادث ترافیکی و تصادف در دستور کار قرار دارد.

قادری از مسافران و هموطنان خواست با توجه به افزلیش تردد و شلوغی محورهای مواصلاتی عجله و سرعت زیاد خودداری کرده و نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دقت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: تلاش میکنیم گردشگرانی که مهاباد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند در نهایت آرامش به تفریح و خریدهای احتمالی خود پرداخته و با خاطره خوب شهر ما را ترک کنند.

شهرستان مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود که به نگین گردشگری آذربایجان مشهور شده است.  

مهاباد ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهمترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.  

مهاباد در ۱۱۶ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی در جنوب این استان واقع شده است.