تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

تهران - ایرنا - رسانه های سومالی از حمله تروریستی به مجتمع هالان در موگادیشو که مقر نمایندگی سازمان در آن قرار دارد، خبر دادند.

به گزارش ایرنا، تلویزیون سومالی امروز (چهارشنبه) از حمله تروریستی به مجتمع هالان در موگادیشو که مقر [ نمایندگی ] سازمان ملل در آن قرار دارد، خبر داد اما به جزئیات این حمله و میزان خسارات یا تلفات احتمالی این حمله اشاره‌ای نکرد. 

پایگاه خبری «سومالی تو دی» (somaliatoday) نیز با اعلام خبر این حمله تروریستی اضافه کرد که در پی این حمله پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه موگادیشو لغو شد.  

به گزارش این پایگاه خبری، نیروهای امنیتی سومالی تلاش افراد مسلح برای حمله به پایگاه ارتش در نزدیکی فرودگاه موگادیشو را دفع کردند. 

دولت و نیروهای رسمی سومالی سال هاست علیه گروه‌های افراطی موسوم به «مجاهدین الشباب» که مناطقی از این کشور را تحت کنترل خود در آورده اند، می‌جنگند. 

سومالی از زمان تأسیس گروهک الشباب در سال ۲۰۰۴ درگیر جنگ با این گروه است که تعداد عناصر آن در سال ۲۰۱۴ میلادی بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شد.  

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در «موگادیشو» پایتخت سومالی یورش برده و چند عملیات خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.