به گزارش چهارشنبه ایرنا از کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر قم، احمد حاجی زاده با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی سفر به قم در نوروز سالجاری، بر افزایش خدمات و ارتقاء زیرساختهای اسکان و تکریم زائران و مسافران تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در نخستین نگاه، تمام مدیران باید از وضعیت موجود ناراضی باشند و در مسیر ارتقاء و بهبود خدمات و امکانات برای مسافران و زائران تلاش کنند، گفت: با پیشبینیهای صورت گرفته، آیین نیمه شعبان و استقبال از سال جدید در این استان در وضعیت مطلوب و رضایت بخشی انجام شد.
معاون استاندار قم مردمی شدن فعالیتها و اقدامها در برگزاری آیینهای ملی و مذهبی را رویکرد اصلی استان دانست و تصریح کرد: نیمه شعبان ۲۰۰ غرفه مردمی در طول مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا شد و بر اساس بازخوردهای گرفته شده زائران و مسافران ورودی به قم از نحوه خدمات رسانی نیمه شعبان رضایت داشتهاند.
با واحدهای اقامتی متخلف برخورد میشود
جانشین ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر قم هم با اشاره به بازدیدهای سرزده اکیپهای مشترک از اماکن اقامتی استان در ایام تعطیلات نوروز، گفت: با واحدهای اقامتی متخلف برخورد خواهد شد.
ابوالقاسم مقیمی در جلسه مشترک کمیتههای ارزیابی و نظارت، اطلاع رسانی و اسکان ستاد تسهیلات زائرین استان، با اشاره به حجم بالای زائران در در ایام نوروز اظهار داشت: با توجه به افزایش اقامت مسافران در هتلها و اماکن اقامتی، نظارت بر این واحدها تشدید خواهد شد.
وی با اشاره به تشکیل گشتهای مشترک متشکل از دستگاههای نظارتی و با حضور صداوسیمای مرکز استان افزود: نظارت بر اماکن اقامتی تا پایان تعطیلات نوروز ادامه پیدا میکند.
جانشین ستاد تسهیلات زائرین استان گزارشها در رابطه با نرخ بالای برخی اماکن اقامتی را مورد توجه قرار داد و افزود: واحدهای متخلف پلمپ خواهند شد.