زاهدان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک بیش‌از ۴۵۲ هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی تنها در شهرستان چابهار حضور دارند و همه تدابیر برای این گردشگران اندیشیده شده است.

علیرضا جلالزایی روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:شعار امسال گردشگری بعد از ۲ سال درگیری با  کرونا، "سفر مسوولانه و گردشگری مدبرانه" است. 
وی با بیان اینکه در تشریح این شعار باید گفت که ما همه باید نسبت به سفری که انجام می‌دهیم مسوول باشیم تا خدای نکرده کرونا را به بقیه منتقل نکنیم افزود: گردشگری ما باید مدبرانه باشد تا به محیط‌زیست و محیط طبیعی گردشگری  آسیبی وارد نشود. 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر به ریاست استاندارد تمهیدات لازم اندیشیده شده تا بتوانیم کارگشایی مسائل گردشگری استان باشیم. 
وی ادامه  داد: ما همواره بدنبال این بوده و هستیم که بتوانیم تمهیدات لازم را برای مسافران و گردشگران نوروزی بیاندیشیم تا خدای نکرده این مسافران روزی زمین کارشان نماند از اینرو به تمام ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس گفتیم که درب‌هایشان را برای اقامت مسافران به روی مردم در این ایام باز کنند. 

جلالزایی با بیان اینکه در کنار ورودی هر شهری سیاه چادرهایی به منظور نمایش آداب، فرهنگ، رسوم و سنن و غذاهای محلی این استان برپا کردیم افزود: در روز نخست تعطیلات نوروزی با شاخه‌های گل و شیرینی‌های محلی از همه مسافران در مبادی ورود شهر پذیرایی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: آیین‌های موسیقی جزئی از آیین‌های سنتی در سیستان و بلوچستان است از این جهت هر روزه در تمام مبادی ورودی شهر این مهم اندیشیده شده و نسبت به شور و شادی و شعف گردشگران همکاران ما اقدامات لازم را انجام می‌دهند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در تمام مبادی ورودی شهرها و در خروجی‌ها بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی برپا شده است تا بتوانند به فروش محصولات صنایع دستی و آشنایی مردم با فرهنگ سیستان و بلوچستان کمک کند. 
وی تصریح  کرد: در هر کدام از شهرهای استان که میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اداره یا نمایندگی دارد جشن‌ها و شبانگاه‌ها برگزار می شود.
جلالزایی گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر ۱۰ کمیته دارد و هر کمیته بر عهده یک دستگاه بوده و ابلاغ آن توسط استاندار امضا شده و وظایف مهمی هر کدام از این کمیته‌ها به عهده دارند.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر عزمشان جزم شده تا با محوریت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی روزگاران خوشی را برای مسافران نوروزی در این استان فراهم کنند.