تبریز - ایرنا - سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه اورژانس استان ۲ هزار و ۲۱۴ ماموریت در امداد نوروزی سال ۱۴۰۱ انجام داده است، گفت: یکهزار و ۷۳۶ ماموریت غیرتصادفی و ۴۷۸ ماموریت تصادفی بود.

وحید شادی نیا روز پنج شنبه در گفت‌وگویی در خصوص آمار حوادث نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: ماموریت‌های تصادفی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۱۹ مورد اعزام به درمان غیرتصادفی و ۳۹۷ مورد اعزام به درمان تصادفی داشتیم که آمار اعزام به درمان تصادفی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی افزود: ۴۶۶ مورد درمان در محل غیرتصادفی و ۶۶ مورد درمان در محل تصادفی داشتیم که تعداد درمان‌ در محل‌های تصادفی نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌ است.

شادی نیا خاطرنشان کرد: از نظر تعداد فوتی‌ها نیز ۷۲ فوتی غیرتصادفی و پنج فوتی تصادفی داشتیم که هر دو آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی گفت: همچنین ۴۹ مورد مسمومیت با گاز کربن مونوکسید نیز گزارش شده است که نسبت به سال گذشته که ۵۸ مورد بود، کاهش یافته است.

شادی نیا به مسافران توصیه کرد: به ازای ۲ ساعت رانندگی یک ربع استراحت کنند و از خودرو پیاده شده و حرکات نرمشی انجام و با خوردن و آشامیدن تجدید قوا کرده و مسیر را ادامه دهند.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی تاکید کرد: مسافران خطر گاز گرفتگی داخل چادر را نیز جدی بگیرند و از گذاشتن کپسول گاز پیک نیک و ذغال روشن جدا پرهیز کنند.