اراک - ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: کشته‌شدگان حوادث رانندگی ایام نوروز این استان از ۲۵ اسفندماه پارسال تا صبح امروز ( جمعه) به ۱۵ نفر رسیده است.

سرهنگ « محمد پورشمس» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت، ۶۰ نفر نیز بر اثر حوادث رانندگی در مسیرهای مختلف استان مرکزی مصدوم شده‌اند.

وی بیان کرد: تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی ایام نوروز این استان تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل تغییری نداشته اما هنوز نیمی از تعطیلات در پیش است و می‌طلبد رانندگان همه قوانین را رعایت کنند و با حوصله برانند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بیشترین علت وقوع حوادث رانندگی ایام نوروز امسال این استان تاکنون توجه نکردن رانندگان به جلو، رعایت نکردن سرعت مطمئنه و خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

سرهنگ پورشمس عنوان کرد: روزانه ۵۷ تیم محسوس پلیس راه استان مرکزی در نقاط مختلف حضور دارند و تعداد تیم‌های نامحسوس نیز در روزهای اخیر افزایش یافته و به ۲۰ تیم رسیده است.

وی گفت: همه ظرفیت و امکانات پلیس راه برای خدمت به مسافران نوروزی و کاهش تصادفات رانندگی به کار گرفته شده و امید است در ایام باقی مانده از تعطیلات نوروزی، رانندگان مراقبت‌های ویژه را به کار گیرند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم‌.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.