ارومیه - ایرنا - امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی گفت: توسعه علمی و دانش‌بنیان، مهمترین نیاز امروز کشور به شمار می‌رود و باید همه در این خصوص، به صورت جهادی وارد کار و فعالیت شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حیدری‌زاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: قدرت علمی، مولفه ای مهم در قدرت کشورهای مختلف دنیا به شمار می‌رود و این امر، همواره باید مدنظر مسوولان مربوطه، محققان و پژوهشگران باشد.

وی اضافه کرد: همه ما باید توجه داشته باشیم که توسعه همه جانبه کشور، از مسیر تولید علم و گسترش آن به سمت تولید می‌گذرد.

امام جمعه موقت ارومیه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال خودشان، به خوبی به جایگاه اقتصاد دانش بنیان و تولید بر مبنای دانش تاکید فرمودند و بخش مهمی از شعار امسال را به این موضوع مهم اختصاص دادند.

حجت الاسلام حیدری زاد ادامه داد: با توجه به این تاکید مهم و تاکیدات پیشین رهبر معظم انقلاب، تولید بر مبنای دانش و همچنین توجه به اشتغال آفرینی در حوزه تولید باید در دستور کار جدی مدیران حوزه های مرتبط و مردم باشد.

وی پیشرفت حوزه های دفاعی و نظامی کشور را یکی از الگوهای توسعه بخش تولید دانش بنیان عنوان کرد و گفت: این روند باید در دیگر بخش ها نیز ساری و جاری باشد.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب امسال را به نام سال «تولید؛ دانش بنیان؛ اشتغال آفرین» نامگذاری فرمودند.