رشت - ایرنا- رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به بازگشت بخشی از مسافران به شهرهای شان گفت: در حال حاضر ترافیک محور رشت- قزوین نیمه سنگین و پرحجم اما روان است.

سرهنگ جاور صفاری جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از صبح امروز  شاهد بازگشت هموطنان به شهرهای شان هستیم که در حال حاضر ترافیک رشت به قزوین در محدوده های پل سراوان،امام زاده هاشم  و شهر رودبار نیمه سنگین و پرحجم اما روان است.

وی همچنین اظهار داشت: ترافیک در محورهای منتهی به محور رشت به سمت رودبار و قزوین به ویژه محور فومن به سمت سراوان ، محور سنگر به سیاهکل ، رشت - امام زاده هاشم و در محور آستارا- اردبیل در محدوده گردنه حیران نیز ترافیک نیمه سنگین و پرحجم گزارش شده است.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه در بزرگراه لاهیجان - لنگرود به سمت آستانه اشرفیه نیز ترافیک نیمه سنگین و پرحجم است، افزود: دیگر محورهای ارتباطی استان نیز دارای ترافیک نیمه سنگین و پرازدحام است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به آمار ورودی خودروها از بیست و پنجم اسفندماه گذشته اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون بالغ بر ۷۱۹‌ هزار دستگاه خودرو وارد استان شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش۲۳ درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: طی همین مدت؛ پنج نفر بدلیل حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و۷۸ نفر مصدوم شدند .

سرهنگ صفاری ادامه داد: هر چند آمار حوادث رانندگی در راههای استان کاهش داشته اما توصیه می شود رانندگان به طور کامل قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و کسانی که قصد بازگشت به موطن خود را دارند زمان بازگشت سفرشان را مدیریت کنند و در حالت خستگی و خواب آلودگی از رانندگی بپرهیزند.

به گزارش ایرنا، تا چهارمین روز از نوروز آمار گردشگران به بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده  که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۳۶ درصدی دارد که از  اسفند ماه تا روز چهارم فروردین ثبت شده است.