رشت _ ایرنا_ بر اساس تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه اعلام شد شمار شهرستانهای زرد استان گیلان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های رودبار، فومن و املش از وضعیت نارنجی کرونایی خارج شده و در وضعیت زرد قرار گرفت.

ضمن اینکه شهرستان های لاهیجان، بندرانزلی، سیاهکل، آستارا، تالش، شفت، ماسال، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، لنگرود و رودسر نیز پیش از این زرد بودند.

تنها شهرستان صومعه سرا در وضعیت نارنجی قرار دارد که در ارزیابی هفته گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زرد بود.

آمار بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ پس از عبور از موج ششم و آغاز روند کاهشی از اواخر بهمن ماه گذشته تا به امروز افزون بر ٨٠ درصد کاهش یافته ضمن اینکه آمار بستری ها طی نوروز با کاهش چشمگیری مواجه بوده و افزون بر ۲۶ درصد نزول یافته است.

بر اساس آخرین آمار امروز (جمعه) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان، ١٣٩ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته ١٨ بیمار در مراکز درمانی بستری شدند ضمن اینکه ۴۰ بیمار بدحال هستند.

توصیه های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و بهره گیری از تهویه در کنار واکسیناسیون همچنان مورد تاکید است.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است