سمنان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: حدود ۶ میلیون تردد وسایل نقلیه از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۱ در جاده‌های استان ثبت شد.

به گزارش ایرنا، احسان منصورکیایی روز شنبه به رسانه ها افزود: پنج میلیون و ۹۳۵ هزار تردد در فاصله بیست پنجم اسفند ۱۴۰۰ تا چهارم فرودین ۱۴۰۱ در حوزه استحفاظی استان سمنان ثبت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با بیان اینکه تردد جاده‌ای وسایل نقلیه آغاز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان چهارم فروردین ۱۴۰۱ در محورهای مواصلاتی استان با حجم بالایی داشت، اضافه کرد: مجموع تردد وسایل نقلیه از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۱ تا پایان چهارم فروردین ماه نزدیک به ۶ میلیون مورد بود که وسایل نقلیه سنگین از این ترددها سهمی کمتر از ۱۰ درصد داشتند.

وی شنبه بیست و هشتم اسفند ماه ۱۴۰۰ را پرترددترین روز در طرح نوروزی ۱۴۰۱ عنوان و اضافه کرد: بر اساس اطلاعات آماری دوربین های ترددشمار در این روز بیش از ۷۶۷ هزار تردد ثبت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از محور ایوانکی- آرادان به عنوان پرترددترین محور مواصلاتی استان نام برد و تاکید کرد: زانندگان برای داشتن سفری ایمن باید کوچک‌ترین موارد را رعایت کنند و از تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ در مسیرهای دوطرفه و ادامه رانندگی با خواب آلودگی و خستگی پرهیز کرد.

طبق آمار کشوری، سمنان در نوروز ۱۴۰۱ دهمین استان پرتردد کشور است.