همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس این استان در سه نوع درجه بندی الف، ب و ج برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز و مهیا شده است.

محمود نقوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور اسکان مسافران نوروزی از یکم اسفند سال گذشته با اعلام آمادگی به وزارت آموزش و پرورش، کار تجهیز مدارس آغاز شد و در این راستا ۵۵۰ میلیون تومان به مدارس برای اسکان پرداخت شد.

وی تکریم فرهنگیان و رونق گردشگری را از جمله اهداف اسکان مسافران نوروزی در مدارس دانست و گفت: به طور میانگین روزانه ۶۵۰ کلاس درس این استان پذیرای مسافران نوروزی است و بیشترین میزان اسکان، تکمیل ظرفیت یک هزار و ۲۵۰ کلاس در سال جاری بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: تاکید متولیان مدارس رعایت پروتکل های بهداشتی است بنابراین از پذیرش افراد بدون ماسک امتناع کرده و تجهیزات بهداشتی در ورودی مدارس در اختیار مسافران قرار داده می شود.

نقوی اظهار داشت: تا روز گذشته ششم فروردین ۱۸ هزار مسافر در قالب چهار هزار و ۵۰۰ خانوار در مدارس آموزش و پرورش اسکان داده شدند و هر مسافر به طور تقریبی یک و نیم روز در همدان ماندگار بوده است.

وی درباره هزینه هر شبانه روز اسکان در مدارس توضیح داد: مدارس درجه الف برای فرهنگیان ۶۰ هزار تومان، درجه ب  ۵۰ هزار و درجه ج ۳۰ هزار تومان برای هر شبانه روز است با این وجود آموزش پرورش به اسکان نوروزی فرهنگیان نگاه درآمد زایی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه از پرداخت بیش از چهار میلیارد تومان سرانه دانش آموزان و هفت میلیارد تومان سرانه غذایی به مدارس شبانه روزی خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی برای این مدارس توزیع شده است.

نقوی خاطر نشان کرد: پیشنهاد شبانه روزی شدن درمانگاه فرهنگیان واقع در همدان و ملایر داده شده است هر چند این کار سبب کاهش درآمد می شود اما هدف خدمت رسانی به مردم است.