سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: کرونا از پنجم تا ششم فروردین ۱۴۰۱ در مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه در ۶ شهرستان استان بستری نداشت.

به گزارش ایرنا، کارمان قدس روز شنبه به رسانه ها افزود: بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری نشد.

وی درباره آخرین آمار شیوع ویروس کرونا  بیان کرد: از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۵۹۹۹۴ مورد مثبت بیماری کووید۱۹  بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی‌سی‌آر در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته طی از پنجم الی ششم فروردین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هیچ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری نشد و مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع کرونا  تاکنون همان ۱۱ هزار و ۷۱۲ نفر است و ۴۸ هزار و ۲۸۲ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰۴۹۵ نفر رسید.

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌های سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی، شهرستان میامی، شاهرود، دامغان، سمنان و مهدیشهر در وضعیت زرد و گرمسار آبی کرونایی هستند.

هیچ شهرستانی از استان سمنان اکنون وضعیت قرمز کرونایی ندارد.