یاسوج- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: نهضت ملی ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای در مناطق محروم کشور آغاز شده است و در قالب این طرح ۲ هزار فضای ورزشی با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهرها تا مهرماه سال جاری ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، صادق ستاری فرد روز شنبه در حاشیه آئین کلنگ زنی فضاهای ورزشی در منطقه عشایری زیلایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: این طرح در راستای سند تحول بنیادین و با هدف بهینه سازی، مناسب سازی و طراحی فضاهای ورزشی درون مدرسه ای با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال برای سال تحصیلی آینده اجرا خواهد شد.

وی افزود: در اجرای اصل سوم و دهم قانون اساسی مبنی بر تربیت بدنی رایگان برای تمام سطوح و خانواده‌ها، طرح‌ آزادسازی و مردمی سازی مجموعه های ورزشی با عنوان طرح شهید خرازی در ۱۴ استان کشور نیز آغاز شده است.

ستاری فرد تاکید کرد: در قالب این طرح یک هزار فضای ورزشی در روزهای پنج شنبه در اختیار دانش آموزان دختران و مادران آنها و روزهای جمعه در اختیار پسران و پدران آنها به صورت صد در صد رایگان قرار می گیرد.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: این طرح با هدف فراگیرسازی و همگانی شدن ورزش در سطوح مختلف و مشارکت خانواده‌ها در انجام فعالیت های ورزشی و تقویت بنیان خانواده از طریق محیط  ورزشی و تربیتی شدن محیط های ورزشی تا پایان سال تحصیلی در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در طرح شهید سلیمانی ۵۳ فضای ورزشی برای مدارس کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است.

حسنعلی عزت خواه عنوان کرد: به همت ویژه معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش این تعداد فضای پیش بینی شده برای استان از نظر جمعیت دانش آموزی در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سرانه فضاهای ورزشی در مدارس عشایری بخش زیلایی صفر است یک سالن ورزشی و سه چمن مصنوعی به متراژ ۲هزار و۴۳۲ مترمربع برای این بخش پیش‌بینی و کلنگ زنی شده که با همکاری استانداری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان و خیرین تا مهرماه آینده تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از مجموع ۳هزار و۸۶۰ دانش آموز عشایری استان ۲هزار و۲۰۰ دانش آموز در ۵۷ مدرسه بخش زیلایی مشغول به تحصیل هستند.

مختار اندرخور افزود: مهمترین مشکل مدارس عشایری این بخش نبود هنرستان فنی وحرفه ای، کمبود تجهیزات آموزشی در مدارس و نامناسب بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس است و ۲۵ مدرسه نیز نیاز به تخریب و بازسازی دارند.