شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، با تصویب قوانینی مبنی بر حمایت از تولید در این راستا تسهیل‌گری کند.

قدرت‌الله حمزه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بی‌شک با آغاز فعالیت مجلس در سال جدید، تحقق شعار سال در اولویت برنامه‌ها قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود تا با تصویب قوانین جدید حمایت از تولید و اشتغال بیش از پیش محقق شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته مجلس شورای اسلامی قانونی در راستای حمایت از شهرک‌های دانش بنیان کشور تصویب کرد که با شعار امسال بسیار همخوانی دارد و در همین راستا در سال جدید نیز تلاش می‌شود تا با معافیت‌های مالیاتی و تدوین قوانین حمایتی بتوان در تولید دانش‌بنیان اقدام کرد.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: نامگذاری شعارهای سال در سال‌های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که ایشان بر ضرورت حمایت از تولید تاکید بسیاری داشته و دغدغه رونق کار و اشتغال در کشور را دارند از همین رو وظیفه همه دستگاه‌های حاکمیتی از مجریه تا مقننه اینست که برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

حمزه افزود: اگر تولید و اشتغال در بخش‌های کشاورزی و صنعت به خوبی محقق شود بی‌شک بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور از میان برداشته می‌شود و رشد و پیشرفت بخش‌های مختلف کشور بیش از گذشته محقق می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های تولید مبتنی بر دانش‌بنیان در کشور، اظهار داشت: اگر تولید در کشور با بهره‌گیری از شاخص‌های دانش‌بنیان شکل گیرد نه تنها هزینه‌های تولید کمتر می‌شود بلکه بهره‌وری نیز بیشتر محقق شده و زمینه‌های خوداتکایی کشور در برابر تحریم‌های دشمن شکل می‌گیرد و با اتکا به دانش داخلی می‌توان به اهداف متعالی که برای کشور ترسیم شده است سریع‌تر دست پیدا کنیم.

حمزه با تاکید بر تقویت اعتماد به جوانان و نخبگان کشور بیان داشت: جوانان و نخبگان توانمندی در جای جای ایران اسلامی وجود دارند که با اعتماد به آنها می‌توان آینده روشن‌تری برای کشور ترسیم کرد از همین رو انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد بهتر برنامه‌های کشور به نسل‌های جوان اعتماد بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان چهارمحال و بختیاری برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: این استان در زمینه کشاورزی، صنعت و گردشگری حرف زیادی برای گفتن دارد بطوریکه یکی از استانهای شاخص کشور در تولید ماهیان سردآبی و محصولات باغی است که با سرمایه‌گذاری بر این توانمندی‌ها می‌توان در راستای تحقق شعار سال گام‌های بزرگتری برداشت.

حمزه به قابلیت‌های گردشگری این استان به ویژه گردشگری طبیعی نیز اشاره کرد و افزود: با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌توان از این ظرفیت ها در راستای معرفی استان به گردشگران و بالفعل کردن ظرفیت‌های این حوزه اقدام کرد.