بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت ۵۴۳ دانش‌آموز دختر و پسر این استان در ۲۳ پایگاه اعتکاف علمی خبر داد.

محمدعلی واقعی روز یکشنبه در اولین نشست مشترک شورای معاونین اداره کل با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که در سالن ایثارگران بیرجند برگزار شد افزود: از مجموع شرکت‌کنندگان ۳۱۵ دانش‌آموز دختر و ۲۲۸ نفر پسر هستند.

وی با اشاره به حضور دانش‌آموزان دختر و پسر هشت شهرستان بیرجند، درمیان، زیرکوه، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در اعتکاف علمی گفت: برنامه‌ریزی و استفاده مفید و به‌موقع از ایام نوروز، نقش مهمی در موفقیت علمی دانش‌آموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه با شروع سال جدید، دانش‌آموزان با شرکت در اعتکاف علمی از وقت خود در این روزها استفاده مفید داشتند افزود: برنامه‌ریزی به عنوان اصلی‌ترین عامل موفقیت در درس خواندن به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: کیفیت‌بخشی به برنامه مطالعاتی دانش‌آموزان در راستای استفاده بهینه از فرصت‌ها و برنامه‌ریزی مدون برای آمادگی بیشتر آنان در آزمون سراسری از دیگر اهداف راهبردی این طرح به شمار می‌رود که به‌طور همزمان در سراسر استان اجرا می‌شود.

واقعی گفت: ایجاد فضای آرام، راحت و به دور از استرس و اضطراب همراه با ارائه خدمات رفاهی و مشاوره‌ای، مباحثه‌های دو و چند نفره و استفاده از تجربیات معلمان و مربیان کاردان از ویژگی‌های طرح اعتکاف علمی در خراسان جنوبی است.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند هم گفت: ۶۴ دانش‌آموز پایه دوازدهم در سه پایگاه اعتکاف علمی نوروز ۱۴۰۱ مشغول مطالعه و پیگیری مباحث درسی خود هستند.

علیرضا سورگی به همراه معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن بازدید از دبیرستان نمونه تقوی به عنوان پایگاه اعتکاف علمی نوروزی به بررسی شرایط دانش‌آموزان حاضر در این طرح پرداختند.

وی در حاشیه این بازدید گفت: این دانش‌آموزان در ایام نوروز به مطالعه می‌پردازند تا بتوانند در بزرگترین ماراتن علمی کشور رتبه‌های خوبی را کسب کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با دانش‌آموزان اظهار داشت: یکی از رموز موفقیت شما تلاش و تکاپو در اوقاتی است که دیگران در آن زمان از حرکت باز ایستاده‌اند.

رضا یکه‌خانی افزود: اینکه در بهترین روزهای سال دور از خانواده و دید و بازدیدهای نوروزی در فضایی ساکت و آرام به دنبال کسب موفقیت هستید، شایسته تقدیر است و بی شک بدون پاسخ و نتیجه نخواهد ماند.

سه روز پیش نیز مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از این برنامه بازدید کرد.

طرح اعتکاف علمی اکنون در سه دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی، فرزانگان حضرت زینب (س) و نمونه تقوی شهر بیرجند در حال اجرا است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند، ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد.