به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده روز یکشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها اظهار داشت: از این میزان ۲۵۰ میلیارد تومان به حوزه راهداری داده شده و ۱۵۰ میلیارد تومان هم برای حذف نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شد.
وی افزود: این استان در حوزه راهها فقیر و محروم است و با توجه به توپوگرافی خاص کهگیلویه و بویراحمد میلیاردها تومان باید هزینه شود تا جادهای احداث یا پلی ساخته شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: جاده یاسوج_ اصفهان در محدود تلگاه چهار خطه شده اما پل احداث نشده است.
حاجی زاده تصریح کرد: خودرویهای شوتی، جابهجایی اتباع بیگانه فاقد مجوز، عدم استاندارد سازی جادهها و نقاط حادثهخیز و سرعت بالا با خودروهای غیراستاندارد از علل افزایش تلفات و سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی استان است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: رفع نقاط حادثهخیز باید سرعت بیشتری یابد نیوجرسی انجام شود و دستگاه های متولی همکاری بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی ترددها از استان، ابراز داشت: تردد از جادههای استان ۱۱۱ درصد افزایش یافته است که با توجه به این میزان تردد از پلیس، راهداری و سایر دستگاهها میخواهیم برای مدیریت و کنترل ترددها حضور فعالتری داشته باشند.
حاجی زاده همچنین به کاهش ۴۱ درصدی تصادفات درون شهری اشاره و عنوان کرد: سال گذشته یک مورد فوتی تصادفات درون شهری بوده که امسال نیز یک عدد فوتی گزارش شده است.
وی ادامه داد: اقدامات خوبی در جاده پاتاوه_ دهدشت صورت گرفته و تا ۲۰ فروردین به صورت موقت تحویل داده میشود.
طرح نوروزی تاکنون ۶۶ نفر در تصادفات مجروح شدند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۵۰ مورد بوده که افزایش ۳۲ درصدی را نشان میدهد.
تعداد فوت شدگان طی این ایام ۱۵ نفر بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته سه نفر در محورهای استان جان خود را از دست دادند.
طبق آمار تا پنج فروردین بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه از جادههای استان تردد داشتند.