سنندج-ایرنا- معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت های کردستان رویدادی ماندگار در سطح بین المللی در حوزه فرهنگ و هنر این استان تهیه و اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد هاشمی بعدازظهر یکشنبه در مراسم تقدیر و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سنندج اظهار داشت: در بسیاری از استان ها همواره بحث معضلات و مشکلات فرهنگی می شود ولی در کردستان به حدی فرهنگ و هنر با زندگی مردم عجین شده که در آن شاهد آسیب های جدی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در این استان با وجود هنرمندان شاخص فراوان نه تنها صحبت کردن بلکه کارکردن هم مشکل و سخت است، افزود: کار در حوزه فرهنگ و هنر این استان نیازمند تلاش و همت مضاعف است. 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: استعداد پروری و توجه به مناطق محروم از جمله برنامه ها و اولویت های وزارت ارشاد در کشور است. 

هاشمی یادآور شد: کارهای خوبی در حوزه فرهنگ و هنر کُردی در کردستان شکل گرفته است و برای دوره جدید هم باید رویداد و برنامه ای ماندگار در سطح بین المللی که مملو از نشانه هایی از فرهنگ و هنر این دیار باشد، تهیه و اجرایی شود و وزارتخانه هم از آن حمایت خواهد کرد. 

مردمی کردن برنامه های فرهنگی و هنری در کردستان

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این مراسم اظهار داشت: خوشحالم خادم فرهنگ استانی هستم که مرکز آن یعنی سنندج به شهر مناره ها شهره است. 

علی اصغر دریایی اضافه کرد: مردم کُرد با ادبیات، موسیقی و هنرهای تجسمی بیگانه نیستند و این نشان از روحیه لطیف و خونگرم آنها است که این فرصتی برای مدیران خدمتگزار است که بهتر و بیشتر کار کنند. 

وی افزود: در اداره های ارشاد در سطح استان نه تنها به روی اهالی فرهنگ و هنر بلکه برروی همه صاحب نظران و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای باز است. 

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: معتقدم فرهنگ باید مردمی باشد و توسط آنها اداره شود و در این بین نقش اداره کل هم  هدایت و نظارت خواهد بود. 

دریایی اظهار داشت: در راستای مردمی کردن فرهنگ استان نیاز  به تدوین سند و چشم اندازی با زیست بوم استان که راهبردها و اهداف و برنامه ها در تقویم زمانی مشخص باشد، داریم. 

در پایان این مراسم علی اصغر دریایی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان معرفی و با اهدای لوح سپاس از زحمات عبیدالله رستمی تجلیل شد.