تهران- ایرنا- وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد ائتلاف امنیتی با کشورهای عربی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت خود علیه فلسطینیان و اشغال هرچه بیشتر اراضی فلسطینی است.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از المیادین، در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است: رژیم صهیونیستی به سرعت به دنبال تکمیل یهودی‌سازی قدس، الحاق کرانه باختری و تخصیص آن به عنوان عمق راهبردی برای شهرک سازی است.

وزارت خارجه فلسطین تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی با حمایت کامل آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف امنیتی که چارچوب کلی آن نظامی است کار می‌کند تا از آن برای جاه طلبی‌های استعماری خود بهره برداری کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت شهرک سازی با سوء استفاده از نگرانی و ترس داخلی اعراب، دشمن خارجی ساخته و پرداخته و از آن به عنوان مترسک استفاده می‌کند.

این بیانیه افزوده است: تحرکات رژیم صهیونیستی با هدف سرپوش گذاشتن بر شهرک سازی و الحاق آن به سرزمین‌های اشغالی و جلوگیری از تشکیل کشور فلسطینی است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان اضافه کرده است: امیدواریم همه طرف‌ها و برادران به آنچه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام می‌دهد، توجه داشته باشند.

در پایان این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر مدعی است که سیاست خارجی خود را بر موضوع هسته‌ای ایران متمرکز کرده، در حالی که تمرکز واقعی آن بر موضوع فلسطین است.

قرار است امروز دوشنبه نشستی با حضور چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و مغرب به‌علاوه آمریکا به ریاست «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در «نقب» در فلسطین اشغالی برگزار شود.