بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: برنامه دولت سیزدهم بر راه اندازی پایگاه های مردمی به منظور پیوند هر چه بیشتر بین اصحاب فرهنگ و هنر با مردم است و با تحقق این مهم شاهد تعالی این بخش در استان خواهیم بود.  

تقی صادقی روز دوشنبه در همایش نخبگان فرهنگی ، هنری و دولت مردمی اظهار داشت: با مشارکت هنرمندان در راه اندازی پایگاه های مردمی تعامل دوسویه در انتقال تجربه، دانش و مهارت اصحاب فرهنگ و هنر به پایگاه های مردمی و هم جوشش های تازه ای از دل مردم برای تعالی فرهنگ و هنر به جامعه فرهنگی و هنری اضافه خواهد شد. 
وی به رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر مردمی کردن فرهنگ اشاره کرد و گفت: در این راستا رویکرد ما این است که اساتید، نخبگان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر بیش از پیش به مردم نزدیک تر شوند و هنر  خود را در خدمت باورها و مشکلات مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه مردمی کردن فرهنگ و هنر مسئله بسیار مهمی است گفت: فرهنگ برخواسته از تاریخ، تمدن، آداب، رسوم و باورهای یک ملت است و ملت کهن دیرین ایران مزین به اسلام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با حضور و مشارکت همه آحاد جامعه و با باور و ایمان قلبی مردم شکل گرفته است، اظهار داشت: اقتصاد و فرهنگ هم بر پایه باورهای مردمی شکل می گیرد.  
صادقی از اصحاب هنر، رسانه و فرهنگ  به عنوان خادمان فرهنگ و هنر یاد کرد و گفت:  اصحاب هنر و فرهنگ تجلی عشق و محبت الهی هستند  و این مهم در آثارهنری شان نمود پیدا می کند.