مشهد- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر خراسان رضوی گفت: امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر استان به حادثه‌دیدگان ۱۰۰ حادثه در ایام تعطیلات نوروز امدادرسانی کردند.

غلامرضا صیادی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این امدادرسانی در قالب طرح امداد و نجات نوروزی ارائه شده و از مجموع حوادث امدادرسانی شده، ۷۴ حادثه جاده‌ای، چهار حادثه برف و کولاک و بقیه حوادث مرتبط با آتش‌سوزی جنگل و مرتع، جوی، کوهستان و حوادث شهری بوده است.

وی افزود: امدادگران هلال‌احمر استان در قالب طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند پارسال تا هشتم فروردین امسال به ۲۳۸ حادثه‌دیده امدادرسانی کرده اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ حادثه امدادرسانی شده مجموعا ۳۴۹ نفر را درگیر کرده بود.

وی ادامه داد: در این مدت هزار و ۷۷ نفر - روز نیروی عملیاتی شامل پرسنل و داوطلبان در قالب ۲۶۲ تیم عملیاتی به همراه ۱۲۱ دستگاه خودرو عملیاتی و یک فروند بالگرد، کار امدادرسانی به حادثه دیدگان را بر عهده داشته اند.

صیادی افزود: در قالب طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر خراسان رضوی، ۲۶ پایگاه ثابت امداد و نجات، هشت پایگاه موقت و ۲۴ پایگاه سیار فعال شده و کار امدادرسانی به مسافران جاده‌ای و حادثه دیدگان حوادث را بر عهده دارند.

وی گفت: همچنین در این مدت ۹۴ هزار و ۳۹۹ نفر خدمات اطلاع‌رسانی و آموزش در خصوص کرونا و سلامت سفر را دریافت کرده‌اند و ۹۸ هزار و ۲۷۴ قلم محصولات امدادی و آموزشی نیز در بین مسافران در جاده‌های استان توزیع شده است.

طرح امداد و نجات نوروزی در جاده‌های خراسان رضوی از ۲۵ اسفندماه پارسال آغاز شده است که تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد.