سنندج- ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: در راستای تسریع امداد رسانی در ۱۳ فروردین روز طبیعت، ۶ اکیپ سیار آتش نشانی در مبادی خروجی و مسیر پارک های جنگلی سطح شهر مستقر می شوند.

به گزارش ایرنا، سهیل فضل‌وزیری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله شهروندان، در ۱۳ فروردین به مناسبت روز طبیعت به دامن طبیعت روی می‌آورند که عدم رعایت نکات ایمنی در برخی اوقات باعث بروز حادثه خواهد شد.

وی‌افزود: این سازمان در راستای تسریع در امداد رسانی به شهروندان در روز ۱۳ فروردین در آماده باش کامل بوده و تمهیدات لازم را هم انجام داده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با اشاره به استقرار ۶ اکیپ سیار آتش نشانی در مبادی خروجی و مسیر پارک های جنگلی سطح شهر گفت: ۱۶۰ آتش نشان هم در ۸ ایستگاه در آماده باش کامل قرار دارند.

وی یادآور شد: آتش‌سوزی مراتع، سقوط از درختان، غرق‌شدگی و مارگزیدگی از جمله حوادث رایجی است که اغلب در روز طبیعت رخ خواهد داد.

فضل‌وزیری تاکید کرد: مردم باید در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست و طبیعت از روشن کردن آتش و رها کردن آن در مراتع و شکستن شاخه درختان خودداری کنند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: با رعایت نکات ایمنی در روز طبیعت از بروز حادثه جلوگیری کرده و تعطیلات نوروز را با خاطره خوشی به پایان برسانند.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.