تهران - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس، ۸۲ هزار دانش‌آموز این شهرستان از ۱۴ فروردین به صورت حضوری در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

سید اصغر میرقاسمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با گذشت ۲ سال از شیوع ویروس کرونا و برگزاری تلفیقی کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری و حضوری، امروز فصل جدیدی از شیوه آموزش پیش روی همه افراد جامعه باز شده و با افزایش میزان واکسیناسیون، جامعه به سمت بازگشایی کامل مدارس که موجب ایجاد شورر و نشاط در کشور می‌شود، حرکت کرده است.

وی افزود: هر چند که در طول این دوسال، معلمان دلسوز و فداکار با تمام تلاش و توان اجازه ندادند تا خللی در آموزش آینده‌سازان ایران اسلامی به وجود آمده و روند آموزش و پرورش محصلان با تأخیر مواجه شود ولی همگان به این واقعیت اذعان دارند که آموزش حضوری قطعا اثربخشی بیشتری چه در حوزه علم و چه در حوزه تربیت دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی مسئولان آموزش و پرورش، تمامی مدارس شهرستان پاکدشت از ۱۴ فروردین فعالیت خود را با حضور کلیه دانش‌آموزش از سرگرفته و روند آموزش در مدارس با حضور ۸۲ هزار و ۱۰۳ دانش‌آموز از سر گرفته می‌شود.
میرقاسمی ادامه داد: تمامی تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیش‌بینی شده و ۳۲۶ مدرسه پاکدشت آماده بازگشایی کامل است.
وی اضافه کرد: بیش از ۹۷ درصد از دانش‌آموزان شهرستان پاکدشت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این امر زمینه را برای بازگشایی مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پس از پایان تعطیلات نوروز فراهم کرده است.
میرقاسمی با اشاره به میزبانی مدارس پاکدشت از مسافران نوروزی گفت: ستاد اسکان مسافران نوروزی، مستقر در مدارس نمونه شهرستان پاکدشت آماده اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی است و به این منظور هنرستان عفاف شهرستان پاکدشت مستقر در محدوده خاتون‌آباد، خیابان شهید ابراهیم میرآخوری و مدرسه نرجس در شهر شریف‌آباد به عنوان ورودی استان تهران از شرق کشور، با تجهیز ۲۸ کلاس، آماده اسکان مسافران نوروزی است.
مدیر آموزش و پرورش پاکدشت یادآور شد: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر محور امام رضا (ع) محل عبور بسیاری از هموطنان و مسافران نوروزی این شهرستان را برای اقامت و ادامه سفر برگزیده‌اند و در تعطیلات نوروزی تا کنون ۱۲۰ نفر در قالب ۲۵ خانواده از امکانات تدارک دیده شده در ستاد اسکان پاکدشت استفاده کرده‌اند.
وی گفت: این مدارس تا روز ۱۳ فروردین پذیرای مسافران نوروزی است و از روز ۱۴ فروردین، کلیه مدارس شهرستان پاکدشت فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز می‌کنند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.