تهران-ایرنا- منابع خبری یمن از ترور یکی از فرماندهان شبه‌نظامیان «نیروهای کمربند امنیتی» وابسته به امارات در استان عدن خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «کرم المشرقی» فرمانده یگان هشتم گروه شبه‌نظامی موسوم به «نیروهای کمربند امنیتی» وابسته به امارات امروز در منطقه شیخ عثمان استان عدن در جنوب یمن ترور و کشته شد.

این عملیات ترور حدود دو هفته پس از آن صورت گرفت که کاروان سرتیپ «عبداللطیف السید» فرمانده نیروهای کمربند امنیتی شورای انتقالی جنوب یمن، با خودروی بمب گذاری شده در استان ابین هدف قرار گرفت، اما وی جان سالم به در برد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت ترور امروز در عدن را بر عهده نگرفته است، اما درگیری میان نیروهای کمربند امنیتی وابسته به امارات و دولت مستعفی یمن وابسته به عربستان در مناطق جنوبی یمن کماکان وجود دارد.

درگیری میان نیروهای وابسته به امارات از یک سو و وفاداران به دولت «عبدربه منصور هادی» از طرف دیگر، از آن زمان شدت گرفت که نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» که از سوی امارات حمایت می شوند، در ۱۹ مردادماه ۱۳۹۸ کنترل کاخ ریاست جمهوری «معاشیق» در شهر بندری عدن و مراکز راهبردی این شهر را در دست گرفتند.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن توسط منصور هادی و با حمایت ابوظبی تشکیل شد.

عربستان و امارات که از کشورهای فعال در ائتلاف عربی بودند و از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (ششم فروردین ۹۴) با ایجاد این ائتلاف مبهم به بهانه بازگرداندن منصور هادی، یمن را هدف حملات خود قرار داده اند.

با وجود گذشت نزدیک به هفت سال این ائتلاف نه تنها هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده و به اهداف خود نرسیده، بلکه به جان هم افتاده و به عقیده کارشناسان، دیگر چیزی از ائتلاف آنها باقی نمانده است.