به گزارش گروه جامعه ایرنا از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حمید طریفی حسینی درباره روند بازگشایی مدارس استثنایی افزود: در مدارس استثنایی با توجه به کم بودن تعداد دانش آموزان در هر کلاس، لزوم ارائه آموزشها به صورت عملی، عینی و مجسم، امکان ارائه خدمات توانبخشی به صورت انفرادی و استقبال خانوادهها از آموزشهای حضوری، از آبان ماه سال گذشته به تدریج در بسیاری از مناطق کشور فعالیتهای آموزشی، پرورشی و توانبخشی این مدارس با رعایت شیوهنامههای بهداشتی به صورت حضوری یا ترکیبی دنبال میشده است.
وی ادامه داد: ضرورت حضوری بودن فعالیتهای مدارس استثنایی با توجه به ماهیت عملی و کاربردی آموزشها، ویژگیها و نیازهای خاص آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی بیش از مدارس عادی احساس می شود.
رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی تصریح کرد: در شرایط کنونی، با توجه به تغییر فصل و معتدل شدن هوا و فراهم شدن امکان تهویه هوا به صورت طبیعی در کلاسهای درس همچنین پشت سر گذاشته شدن موج ششم بیماری کرونا و با توجه به شرایطی که بعد از واکسیناسیون گسترده معلمان، دانش آموزان و آحاد جامعه در کشور اتفاق افتاده است و بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا میتوانیم، با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و فیزیکی و رعایت شیوه نامههای بهداشتی ادامه فعالیتهای تمام مدارس استثنایی را به صورت کاملا حضوری داشته باشیم.
طریفی حسینی اضافه کرد: با این حال، شرایط و اقتضائات برخی از دانش آموزان استثنایی دارای مشکلات خاص همچون نقص شدید دستگاه ایمنی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به تدوین شیوهنامه آموزشهای حضوری مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اظهار کرد: این شیوهنامه با در نظرگرفتن شرایط جدید کشور در زمینه کنترل بیماری کرونا در سال جدید در حال نهایی شدن است که تا قبل از پایان تعطیلات نوروزی به استانها و مناطق ابلاغ خواهد شد.
ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه ششم فروردین ۱۴۰۱ اعلام کرد که فعالیتهای آموزشی تمام مدارس کشور از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ باید به شیوه حضوری انجام شود و بنابراین ادامه آموزشها به صورت غیرحضوری تخلف از این مصوبه محسوب میشود.