تهران- ایرنا- رئیس شورای عالی سیاسی یمن سه‌شنبه شب در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «الیمن» گفت که سال هشتم جنگ، سالی پُر از شگفتی خواهد بود.

به گزارش ایرنا از المسیره، «مهدی مشاط» در مصاحبه با شبکه «الیمن» با بیان اینکه ما به دنبال احقاق حقوق ملت خود هستیم و اقداماتی که انجام گرفته در همین چارچوب است، افزود: اگر دشمن به صدای عقل و منطق گوش ندهد، سال هشتم تجاوز به یمن سالی پُر از شگفتی دشمن خواهد بود.

او ادامه داد: همه گزینه‌ها روی میز است و شگفتی‌هایی در آینده وجود خواهد داشت، اما امیدواریم آنها صدای عقل را بشنوند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد، تناقض در دعوت‌های شورای همکاری خلیج فارس برای گفت وگو عجیب نیست؛ چرا که حمله به یمن از روز اول پر از تناقض بود.

مشاط همچنین گفت: هیچ ارتباطی بین اعلام آمادگی ما برای گفت وگو در یک کشور بی طرف و آنچه در ریاض ترتیب داده می‌شود، وجود ندارد.

وی افزود: ما خواهان تلاش جدی برای دستیابی به راه حلی جامع هستیم و آنچه در ریاض ترتیب داده شده است در چارچوب صلح نیست. اگر روند صلح جدی وجود داشته باشد، ما آماده‌ایم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد: دشمنان نیاتی و مردم ما حقوقی دارند که در همه سطوح برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.

مشاط در ادامه گفت: ما بارها دیدگاه‌های مشخص، روشن و درستی ارائه کرده‌ایم که به یک راه‌حل سیاسی جامع منجر می‌شود و به همه مظاهر تجاوز پایان می‌دهد.

وی افزود: ما پیش از جلسه اخیر شورای امنیت پیشنهاد بشردوستانه‌ای را به نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن ارائه کردیم اما متاسفانه پاسخی دریافت نشد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین گفت: سازمان ملل متحد و بسیاری از طرف‌های بین المللی و حتی دشمنان در گفت وگوهای دوجانبه با ما اعتراف می‌کنند که پیشنهاد ما منطقی است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت خود، توانسته‌اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی و اماراتی را در عمق خاک این دو کشور هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.