قزوین-ایرنا- یک متخصص گوش حلق و بینی گفت: التهاب گلو از شایع ترین اختلال های ناشی از عفونت های ویروسی از جمله عفونت ناشی از ابتلا به کرونا محسوب می‌شود.

 حسن رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: التهاب گلو یا التهاب حلق در واقع التهاب غشاهای مخاطی به شمار می رود که ممکن است منجر به احساس درد گلو، خشکی و دشواری در خوردن شود. 

وی با بیان اینکه، علل و عوامل التهاب گلو شامل عفونت‌های ویروسی مثل سرماخوردگی و عفونت‌های باکتریایی است،تصریح کرد: چنانچه التهاب گلو، طی مدت زمان ۲ هفته رفع نشود، باید نسبت به درمان جدی تر آن اقدام شود اما به صورت کلی التهاب گلو یک بیماری شایع است که در عرض یک تا ۲  هفته به صورت خود به خود بهبود می‌یابد.

 رحمانی ادامه داد: خشکی،خارش و گلو درد از نشانه های التهاب گلو است و علائمش بسیار شبیه به سرماخوردگی یا آنفلوانزا می باشد یعنی ممکن است، سرفه، سردرد،گلو درد، تب و لرز، بدن درد، عطسه، آبریزش بینی، احتقان یا گرفتگی بینی، تورم غدد لنفاوی خستگی، زخم‌های دهان و همچنین درد های شکمی همراه باشد. 

این پزشک متخصص همچنین اضافه کرد: ویروس کرونا، تاثیر منفی بسیاری بر زندگی افراد گذاشته است که التهاب گلو و التهاب تیروئیدیت از جمله آن‌هاست چرا که التهاب ها به دلیل درگیری بدن با ویروس و باکتری رخ می دهند. 

وی اظهارداشت: شایع‌ترین علت التهاب گلو عفونت‌های ویروسی مانند عفونت های ویروسی سرماخوردگی،آنفلوانزا و کرونا است. 

این پزشک افزود: معاینه بالینی، آزمایش خون و کشت گلو از راه های تشخیص التهاب گلو است.