مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: شهروندان در راستای کنترل بازار و قیمت محصولات روزمره خود با نهادهای بازرسی همکاری داشته و هر گونه تخلف و گران فروشی را به صورت لحظه‌ای گزارش دهند.

امیر قادری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بازار و نحوه قیمت گذاری اقلام اساسی افزود: هرچند بازرسی از فعالیت‌های اصناف و مراکز تولید و عرضه کالا با همکاری دستگاه‌های متولی شهرستان مرتب انجام می‌شود ولی همکاری مردم در نظارت و کنترل بازار نقش بسیار مهمی در پیشگیری از احتکار و گرانفروشی دارد.

وی ادامه داد: شهروندان باید در صورت مشاهد هرگونه تخلف احتمالی موارد را به اتاق اصناف، جهادکشاورزی یا فرمانداری از طریق راه های ارتباطی متخلف گزارش کنند.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: مردم هم از دستگاه‌های اجرایی به خصوص تعزیرات‌ حکومتی و داگستری رسیدگی جدی، به موقع و برخورد مناسب و قاطع با متخلفان بازار و گرانفروشان را دارند و در این راستا نیز هماهنگی های لازم انجام شده است. 

قادیر تاکید کرد: گران فروشی و معیشت مردم جز خط قرمزهای ما در وضعیت فعلی است و نیاز است نظارت های مشترک بازرسان و پیوسته برای کنترل بازار تداوم یابد.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ طی چند روز گذشته با نواساناتی مواجه بود که با هماهنگی و توجیه مرغداران و کشتارگاه این موضوع برطرف هم اکنون گوشت مرغ با قیمت مصوب در بازار توزیع می‌شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.