شهرکرد -ایرنا- مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو آبی و دیم استان همزمان با فرارسیدن بهار خبر داد.

فرشید شبانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه مبارزه با علف‌های هرز در شهرستان لردگان از اواسط اسفندماه پارسال آغاز شد، افزود: با افزایش دمای هوا، مبارزه با علف‌های هرز و سن از این هفته در کل استان آغاز شده است.

به گفته وی، تاکنون در یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از  سطح مزارع گندم وجو استان مبارزه با علف هرز انجام شده است و با افزایش دما سطح مقابله نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: با افزایش دمای استان از هفته آینده و مساعد شدن شرایط برای بروز و طغیان بیماری زنگ زرد گندم، کشاورزان باید با همراهی کارشناسان پهنه و کارشناسان ناظر جهادکشاورزی نسبت به بررسی از مزراع خود اقدام کنند و به محض مشاهده نخستین جوش‌های زرد رنگ بیماری روی برگ‌ها، نسبت به سمپاشی کل مزرعه با سموم توصیه شده اقدام کنند.

شبانی اظهار داشت: امسال تاکنون بیماری خاص در مزارع گندم و جو استان مشاهده نشده است و احتمال شیوع زنگ زرد گندم در هفته‌های آینده وجود دارد که نیروهای شبکه مراقبت آماده‌باش کامل قرار دارند تا مزارع را رصد کنند.

وی افزود: پارسال مبارزه با علف‌های هرز در ۳۸هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی و دیم گندم و جو استان انجام شد و امسال به توجه به افزایش قیمت گندم پیش‌بینی می‌شود سطح مبارزه در ۴۵ هزار هکتار از مزارع گندم و جو انجام شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن انواع محصولات در استان در حوزه کشاوری فعالیت دارند.