لندن – ایرنا – غرفه ایران در پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا (ایتالیا) برپا شد و هیأت اعزامی متشکل از ناشران، تصویرگران و مسئولین در حوزه چاپ و نشر کتاب از کشورمان در این مراسم حضور یافتند.

به گزارش ایرنا، این غرفه با هماهنگی و پیگیری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ایتالیا،از تاریخ یکم لغایت چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

حدود ۳۰۰ عنوان کتابِ کودک از آثار ناشران ایرانی، در غرفه ای به مساحت ۳۲ مترمربع، با حضور نمایندگان خانه کتاب و ادبیات ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن تصویرگران ایران، آژانس ادبی دایره مینا، انتشارات هزاربرگ، پی‌نما، طوطی، سوره مهر، و ... به نمایش گذاشته شد.

هیأت اعزامی ایران جهت تبادل‌نظر با سایر ناشران، بازاریابی محصولات فرهنگی، تبادل تجربیات و عقد قرارداد با ناشران و هنرمندان دیگر کشورها در غرفه جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا حضور داشتند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی و پس از شروع همه گیری کرونا، تمامی فعالیتهای نمایشگاهی در ایتالیا منجمله نمایشگاه کتاب کودک بلونیا به حالت تعلیق درآمد و به رغم برنامه ریزی انجام شده امکان حضور آقای هوشنگ مرادی کرمانی به مناسبت ترجمه و انتشار کتاب خمره و اعطای جایزه ادبی محقق نشد.

در جریان برگزاری نمایشگاه امسال، خانه کتاب و ادبیات ایران، بخشِ تصویرگریِ کتابِ کودک را با حضور لیدا طاهری تصویرگر کتاب‌های "پروانه روی بالش من"، "مامان کله دودکشی"، و "مزرعه گل‌های آفتابگردان" در محل غرفه ایران برگزار کرد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا با نمایش  ۲ هزار و ۲۱۵ عنوان کتاب، از ۱۰۷۰ ناشر، از ۹۰ کشور جهان، در فضای نمایشگاهی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع برگزار شد.