مشهد - ایرنا - وزیر کشور در جریان هجدهمین سفر استانی دولت به خراسان رضوی عصر چهارشنبه از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی مشهد شامل ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید و ۲۷ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در میدان شهدای این شهر رونمایی کرد.

به گزارش ایرنا، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این آیین اظهار کرد: روزانه ۸۳۰ هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی مشهد، در مسیر ۱۶۵ خط، به طول ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جابه‌جا می‌شوند.

سیدخلیل منبتی افزود: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی مشهد قبل از رونمایی از ناوگان امروز ۱۰.۲ سال بود که اکنون این رقم به ۹.۵ سال کاهش یافته است.

وی بیان کرد: برای بهره برداری از ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید در مجموع ۲۸۵ میلیارد تومان، یعنی به ازای هر دستگاه سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، هزینه شده است و به ازای هر دستگاه از ۲۷ اتوبوس بازسازی شده نیز ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

معاون شهردار مشهد افزود: امسال به ۷۳۸ دستگاه اتوبوس جدید در مشهد نیاز است که شامل ۳۷۲ دستگاه برای نوسازی و ۲۶۶ دستگاه برای توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ سالانه به ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برای نوسازی ناوگان اتوبوسی مشهد نیاز است که از وزارت کشور و دولت برای تامین منابع مالی این تعداد خواهان مساعدت هستیم.

هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد فعال است.