گرگان - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن از مردم و مسافران نوروزی خواست ضمن بهره‌مندی از مواهب الهی با رعایت اخلاق طبیعت‌گردی و به کاربستن توصیه های زیست محیطی، در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشا بوده و سیزده فروردین را به نماد دوستی با طبیعت تبدیل کنند.

علی بیانی  روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: همه ساله با فرارسیدن سیزدهم فروردین ماه به عنوان روز انس با طبیعت، مسافران نوروزی و هم استانی های زیادی برای سپری کردن این روز به طبیعت، دشت و صحرا و تفرجگاه های استان می روند تا از این موهبت های الهی بهره مند شوند.

وی بیان کرد: در این راستا اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن در روز ۱۳ فروردین اقدام به توزیع پلاستیک زباله در تفرج گاه ها و مناطق گردشگرپذیر خواهد کرد که هدف از این اقدام پاکسازی طبیعت و جلوگیری از رهاسازی زباله های ناشی از حضور مردم و گردشگران در روز طبیعت است.

بیانی از مردم خواست با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه های درختان خودداری شود.

رییس  حفاظت محیط زیست بندرترکمن بیان کرد: در زمان حضور در طبیعت، تا حد امکان غذاهای آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشند و در صورت نیاز به آتش، در حد امکان از زغال آماده استفاده کنند همچنین از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری و خاکستر آتش نیز با آب و خاک خاموش شود.

وی گفت: افراد از روشن کردن آتش کنار بوته زارها و درختان خودداری کنند که در این شرایط، بهترین کار همراه داشتن گاز پیک نیک است.

وی گفت: مسافران نوروزی برای بهره مند شدن از محیط زیستی زیبا، سالم و بانشاط، در پاسداشت طبیعت کوشا باشند و با رعایت توصیه های زیست محیطی و بهداشتی با ماموران و کارشناسان حفاظت محیط زیست همکاری کنند.

بگفته وی تیم های گشت محیط بانان در منطقه حضور داشته و با هر گونه تخلف احتمالی برخورد قانونی می کنند.