تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : ۱۲ فروردین یکی از سر فصل‌های تاریخ انقلاب و روز حماسه مردم ایران اسلامی است که به عنوان نخستین حماسه، لقب نام گرفت تا یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی تحقق پیدا کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدرضا تقوی روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت چهل وسومین سالگرد یوم الله ١٢ فروردین که باحضور بسیجیان , عشایر, و اعضای فعال ستاد ١٢ فروردین استان تهران و سپاه سیدالشهدا(ع) در حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار گردید اظهار داشت: حضور مسوولان در حرم امام این پیام را دارد که مردم ایران بر سرپیمان خود در ۱۲ فرودین سال ۵۸ ایستاده و تحریم و تهدید دشمن موجب نمی‌شود که آنان صحنه را ترک کنند.

وی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی، با بصیرت و آگاهی در این مسیر گام گذاشته و با سر دادن شعار هِیهات مِنَ الذَّلَه و اقتدا به حضرت علی(ع) ، هیچگاه پشت به دشمن نکرده و رو در رو با آنان مبارزه می‎کنند.
وی از ولایت فقیه به عنوان خط قرمز مردم ایران دانست و افزود: آرمان و جایگاه امام خمینی (ره) هیچگاه از ذهن مردم ایران فراموش نمی‌شود و این آرمان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب چراغ راه امت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۱۲ فروردین یکی از سر فصل‌های تاریخ انقلاب و روز حماسه مردم ایران اسلامی است که به عنوان نخستین حماسه، لقب نام گرفت تا یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی تحقق پیدا کند.

وی تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برخاسته از یوم الله ۱۲ فروردین دانست و افزود: در روز ۱۲ فروردین مردم ایران، استقرار جمهوری اسلامی در کشور را فریاد زده و نظام شاهنشاهی را حذف کردند تا ضمن تثبیت اسلامیت نظام ، قانون اساسی در ۱۷۷ ماده تدوین گردد.

تقوی افزود: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب، ارکان نظام اسلامی حدوث انقلاب، نظام سازی، دولت سازی، ایجاد تمدن اسلامی است و یوم الله ۱۲ فروردین موجب شد تا جمهوری اسلامی به عنوان اولین رکن کشور قرار گیرد، اتفاقی که بدخواهان نظام و دشمنان را غافلگیر کرد.

وی مردم را تصمیم‌گیران اصلی انقلاب دانست و اظهار داشت: امروز تمامی ارکان کشور به واسطه برگزاری انتخابات اداره می‌شود و این مردم هستند که با حضور در این صحنه سیاسی، سرنوشت کشور را تعیین کرده و جمهوریت نظام را به منصه ظهور می‌رسانند که البته لازم است مردم در انتخاب خود دقت کنند تا کشور از این انتخاب غلط و بدون آگاهی، آسیب نبیند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب،عده‌ای تلاش داشتند تا اسلامیت را از جمهوریت نظام حذف کنند اما امام خمینی (ره) با آینده گری اعلام کردند جمهوری اسلامی باید همین باشد نه یک کلمه بیشتر نه کمتر.

تقوی بزرگداشت ایام الله را واجب دانست و تصریح کرد: فلسفه نکوداشت مراسم و وقایع سرنوشت ساز یک وظیفه ملی و سیاسی است چرا که این بخشی از تاریخ و هویت ملی کشور است و زنده داشتن ۱۲ فروردین قدردانی از تصمیم گذشتگان و ایثارگری‌های پیشینیان ما است و که موجب نشاط انقلابی مردم می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تهدید و تحریم‌های دشمنان قسم خورده نظام اراده مردم را در دفاع از انقلاب اسلامی سست نمی‌کند.