محبوب حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: با راه اندازی این پروژه شاهد ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای در این مسیر خواهیم بود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین گفت: پیش بینی میشود تا اواخر فروردین ماه ۵۰ کیلومتر و تا آخر فصل کاری هم ۵۰ کیلومتر دیگر به طول بزرگراههای استان اضافه شود.
وی با بیان اینکه برای اجرای ۵۰ کیلومتر بزرگراه ۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه میشود، افزود: قرار است با تامین اعتبار لازم هر سال ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اجرا شود که در صورت تحقق این هدف، علاوه بر ارتقای ایمنی جادهها فراهم شده، تصادفات جادهای به میزان قابل توجهی کاهش مییابد.
حیدری خاطرنشان کرد: از ۶۸۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان برای طرحهای عمرانی، زیربنایی و زیرساختی استان اردبیل، ۲۷۰ میلیارد تومان از این منابع صرف توسعه بزرگراههای استان میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل با بیان اینکه اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد، افزود:۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراهها در استان اردبیل به سرانجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.
تکمیل بزرگراه پارس آباد- مشگین شهر نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است
وی همچنین درباره تکمیل بزرگراه پارس آباد - سربند - مشگین شهر گفت: برای تکمیل این پروژه به طول ۶۰ کیلومتر یک هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.
به گفته حیدری، جاده پارس آباد - سربند یکی از پرترددترین جادههای استان است که بهسازی آن با هدف کاهش تصادفات در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ۱۱ کیلومتر عملیات آسفالت این مسیر به اتمام رسیده و تکمیل خط کشی، نصب علائم و گاردریل این مسیر در دستور کار راه و شهرسازی استان است و تلاش میکنیم اعتبار مورد نیاز را تامین کنیم.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.
از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارای پیچها خطرناک و شیبهای بسیار تند هستند.
هشت گردنه سختگذر و برفگیر به نامهای حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قرهآغاج و اسالم در راههای ارتباطی این استان قرار دارند.