سبزوار- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار، افزود: یکی از محورهای تحقق شعار  تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه صنایع فرآوری ارزش افزوده ایجاد می کند، اظهار داشت: از سرمایه گذاران در این حوزه حمایت می شود که پای کار آیند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ارتقای زیرساخت شهرک های شهرک های کشاورزی نقش مهمی در تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین دارد، گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال در این راستا از محل اعتبارات  سفر رییس جمهوری برای خراسان رضوی دیده شده است.

وی افزود: خراسان رضوی یکی از قطب های تولیدی گیاهان دارویی کشور است، لذا  توسعه کشت این گیاهان در کنار توجه به زنجیرهای تولید با ظرفیت شرکت های دانش بنیان پیگیری می شود.

ساداتی‌نژاد افزود: با توجه به  اقلیم نیمه خشک در خراسان رضوی و اهمیت مرمت و بهسازی قنوات در تامین پایدار منابع آب بخش کشاورزی، حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار و در حوزه بیابان زدایی و کنترل سیلاب با هدف تقویت منابع آب زیرزمینی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.  

به گزارش ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر کشاورزی صبح  امروز، پنجشنبه پس از بازدید از طرحهای بخش کشاورزی جوین در نشست شورای اداری شهرستانهای داورزن و سبزوار شرکت کرد.

 وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر خود به غرب خراسان رضوی  عصر امروز به شهرستان ششتمد سفر می کند.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است.

این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنپه، جو و گندم در خراسان رضوی است. سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سبزوار تولید می شود.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان،آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.