ایلام - ایرنا - استاندار گفت: ۱۰۰ هزار تن علوفه سهمیه ایلام در سال ۱۴۰۱ است که در آینده نزدیک ۳۰ هزار تن در اختیار امور عشایری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان چوار اظهار داشت: برای توسعه و پیشرفت شهرستان های محروم و تازه تاسیس نظیر چوار، صنایع نفت و گاز استان باید به مسوولیت های اجتماعی از جمله پرداخت یک درصد درآمد روزانه خود عمل کنند.

وی افزود: استان ایلام ۶ درصد نفت و ۱۱ درصد گاز کشور را به خود اختصاص داده است و با وجود این امکانات خدادادی این استان باید از زیرساخت های قابل قبولی برخوردار باشد.

بهرام نیا تاکید کرد: طبق قانون و ضوابط تمامی شرکت های تولیدی، توسعه ای و خدماتی هر منطقه نسبت به پرداخت وجوه و درصد تعیین شده خود در قبال مسوولیت های اجتماعی عمل کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: کمبود اعتبارات دلیل اصلی عدم پیشرفت در ساختمان فرمانداری چوار است و باید اعتبارات لازم برای ساخت ساختمان جدید فرمانداری این شهرستان تازه تاسیس اختصاص یابد.

بهرام نیا گفت: مقرر شده در آینده نزدیک نشستی با حضور تمامی مدیران کل، مدیران شرکت های صنعتی مستقر در حوزه سیاسی شهرستان چوار و نمایندگان مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس برای رفع مشکلات این شهرستان برگزار شود.

وی تصریح کرد: برای احقای حقوق مردم استان در زمینه تامین اعتبارات، نشستی نیز با وزیر نفت به اتفاق نمایندگان محترم ایلام در مجلس نیز برگزار خواهد شد.

استاندار ایلام بر ضرورت استقرار تمامی ادارات در این شهرستان تاکید کرد و گفت: تمامی مدیران موظف هستند که اداره متبوع خود را در اسرع وقت در این شهرستان راه اندازی کنند و بر حسب قانون و مقرارت و ضوابط مدیران دستگاه ها باید نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره ساخت یک میلیون مسکن سالانه در دولت سیزدهم گفت: از این تعداد سهم استان ایلام بیش از ۳۲ هزار است که بخشی از نیاز مسکن مردم استان برطرف می شود.