ایلام - ایرنا- نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۸۰ مسکن ملی در شهرستان چوار ساخته می شود و امیدواریم با این کار برخی از مشکلات شهروندان برطرف شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان چوار با حضور استاندار ایلام اظهار داشت: چوار به دلیل ظرفیت ها و پتانسیل های بالای نفت و گاز نیازمند توجه است و اگر صنایع  این شهرستان سهم مسوولیت اجتماعی خود را پرداخت کنند بسیاری از مشکلات مردم شهرستان برطرف خواهد شد.

وی افزود: مالیات هر شرکت گازی و نفتی باید به همان شهرستان اختصاص یابد که نیازمند اجرای این قوانین هستیم.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضریب محرومیت در توزیع اعتبارات ایلام به ویژه مناطق محرم لحاظ شود تا این مناطق بتوانند در مسیر توسعه قرار گیرند و به بخش های مورموری، بولی، شهرستان های ملکشاهی و هلیلان به دلیل ضریب محرومیت بالا باید بصورت ویژه توجه شود.

بسطامی تاکید کرد: هر شرکت نفتی و گازی باید طبق قانون در روز یک درصد درآمد خود را به فرمانداری، شهرداری و امور عشایر برای امورات توسعه ای اختصاص دهد.

وی بیان داشت: سال ۱۴۰۰ اعتبارات محرومیت زدایی بصورت قانونی لحاظ نشد و در حال حاضر مهم ترین مطالبه مردم تجهیز و تکمیل پروژه های راهسازی است .

نماینده مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس ادامه داد: اگر چنانچه صنایع گازی و نفتی استان ایلام به وظیفه خود عمل کنند به بودجه ملی و توازن نیاز نخواهیم داشت.

بسطامی گفت: کل بودجه و اعتبارات استان، از محل اعتبارات استانی، نفت و توازن است که باید درصدی از درآمد صنایع موجود در هر شهرستان برای توسعه و پیشرفت آن شهرستان هزینه شود.

وی با اشاره به صندوق عدالت و پیشرفت استانی در دولت سیزدهم گفت: موجودی این صندوق برای هر استان ۲ هزار میلیارد تومان است.