یزد - ایرنا - رییس موسسه روایت سیره شهدا گفت: جهادتبیین برای اطلاع جامعه از برکات نظام و خنثی‌کردن توطئه فرهنگی و اقتصادی دشمنان جزو رسالت اصلی مسئولان و روحانیون است .

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری پنجشنبه شب در مراسم یادمان شهیدان برهان و امام جمعه فقید مهریز در مسجد جامع باغ بهار این شهر افزود: مهمترین ماموریت راهبردی نخبگان،مسئولان و مبلغان دینی، تلاش برای تحقق جهادتبیین است .

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، اجرا شدن این امر مهم را مورد تاکید قرار دادند، ادامه داد: با جهادتبیین، مردم و به ویژه نسل جوانان بیش از گذشته در جریان برکات و دستاوردهای عظیم انقلاب‌اسلامی قرار می‌گیرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: روحانیون باید به رسالت دینی و انقلابی خود در برهه کنونی که جهادتبیین و تحقق اوامر مقام معظم رهبری است در صف مقدم فعالیت باشند.

ماندگاری یاد و خاطره شهیدان و امام جمعه فقید مهریز را گرامیداشت و گفت: مرحوم برهان ولایتمدار بود و نقش مهمی در تبیین اهداف نظام و انقلاب داشت، این عالم برجسته لحظه‌ای در طول زندگی خود دست از حمایت از انقلاب‌اسلامی و ولایت‌فقیه برنداشت و تا پایان عمر بر عهده خود استوار ماند.    

در این مراسم همچنین تعدادی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه خوانی و ذکر مصائب ائمه اطهار (ع) پرداختند.

مرحوم حجت‌الاسلام علی برهان ۲۴ سال امام جمعه مهریز بود و دهم فروردین ماه ۱۳۹۶ در سن ۸۵ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری و مشکل قلبی و ریوی به رحمت ایزدی پیوست.

همچنین پدر وی مرحوم حجت‌الاسلام محمدحسن برهان در راهپیمایی برائت از مشرکان در مکه و برادرش شهید غلامرضا برهان در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه به شهادت رسیده است.
مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.